Kveite Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Er ute etter ny bil til rundt 100 000,- Kan strekke meg litt.. (120 000,-) Ser jo at UrS4en ligger i riktig prisklasse, men hvilken versjon bør jeg gå etter? 6-trins manuell er vel kanskje et must sammen med Quattro.. Men hvilken motor bør jeg gå etter. Er det blitt gjort noen andre endringer enn selve motorbyttet på disse to (bremser, stag, etc.) 2.2L er vel mest trimmingsvennlig, mens V8en er sterkere fra orginalt. Jeg er helt sikkert fornøyd med 300-350hk i en sånn. Må samtidig ha stasjonsvogns utgaven ettersom samboeren min skal ha hunden baki.. Om noen begynner å foreslå noen biler her Driftsøkonomi er jo også noe som kan avgjøre valget. Kanskje det er V8en som bruker mest på milen? Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Leter du etter en som er drifts økonomisk. Kjøp en swift. hehe Turbo er for pyser. :titties: Okey litt seriøst. V8 32v versjonen, bruker endel mer olje. (jævelig mye mer) Og litt mer bensin. Om du trimmer 2,2ltr så vil den fortsatt bruke mindre. Pga mindre ytelse på lavere turtall. Det ligger endel mer torq i v8 motorene. Fordel med kjøring i fjell, og høyhastighets forbi kjøringe. (med det mener jeg selvsagt 90-100 km/t) Dette er en bilen veier endel. Vekten er så og si lik på begge. Du skal trimme, så er turbo utgaven veien å gå. Men der kommer det endel kostnader for å matche V8 n. Og enda mer, om du skal forbi. Da blir også bilen dyrere i drift, men du blir jo gladere i bilen . Når du må sku på den. Skal du trimme v8`n så må du ha MYE penger. Egentllig må du bra bestemme deg om du vil ha. phush lyden. Eller vrom lyden. Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jatakkbeggedeler Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Dette er et veldig enkelt valg. 2,2 Turbo er det beste valget. Mer driftsikker, billigere i bruk, mye lettere å trimme. Min gamle S4 ble bremset til 294hk etter å ha satt i en MTM chip til den nette sum av 5000kr. Og da brukte den 0,8l/mil ved langkjøring. 6 trinnskasse er ikke et must, men styr unna automatene. Det eneste som er bedre med S4 V8 kontra 2,2 er bremsene foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 94modeller 2.2 har samme bremsene som V8'ern.. Utenom er alt likt bortsett fra motor. - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 94modeller 2.2 har samme bremsene som V8'ern.. Utenom er alt likt bortsett fra motor. Kommer 2,2 t og med 6 tr manuell. Trodde det var 5 Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Dette er et veldig enkelt valg. 2,2 Mer driftsikker Hvorfor det, har ikke hatt noen problemer ennå jeg. Eneste jeg har åpnet panseret for, er å etterfylle olje. Tror ikke så mange 2,2t eiere kan si det samme. Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Jeg tror da sannelig vi hadde en sticky om akkurat dette emnet her inne en plass? Jo så sannelig! innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg