Gå til innhold

innsprut på B21ET

Ranger emnet


Volvo_Turbo

Anbefalte innlegg

Hallo ja:)

Har lett litt rundt inne på forumet om b21 et og vet jo at det er k-jet på disse motorene, og mange snakker om tillegssprut osv.

Mener man da f.eks kjøre med F innsug med elektronisk innsprøytning i tilleg eller hva? Har liksom ikke sett noen konkrete forklaringer på hvordan man skal gjøre dette. noen sier oxo man kan bruke lh2,4 som sitter på f,eks 230f. bruker man ledningsnett og innsug fra 230f og hjerne fra ft eller hva?

 

Jeg kjørte jo 90 mil på søndag for å hente meg en 230ft i sverige men da vi kom frem var motoren i en HELT annen stand enn forklart og fremstillt på bilder. Han hadde heller ikke peiling på hvilke styreenheter han hadde og mindre turbo som fulgte med++++. Var bare tull med både svensken og det skrapet av en motor han skulle selge.

Tror jeg skal kjøpe meg en B21et nå av en kompis, han har en større turbo,alu kjøler og et annet innsug og han har bremset 225hk i motor. men jeg tror jeg har lyst til å bytte ut k-jet om jeg skal ha den. blir jo sikkert mer trimming når jeg får den oxo og da er jeg litt skaptisk til det mekaniske innsprutet.

 

Håper noen kan komme med noen gode forslag til hva jeg kan gjøre for å hente ut ca 300 hk og hvilket innsprut jeg burde kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tilleggsprut kan jo være så mangt, men på B21ET'n er det mange som bruker kaldstarts-dysa som tillegss-sprut og det fungerer (med litt triksing) akkurat som ett tilleggssprut. Bruker trykk-giver som aktiverer den ved stigende trykk, dermed mer bensin ved høyere trykk;) Værre er det ikke...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår