Gå til innhold

Fjerbein til RCN kl1.

Ranger emnet


omegapøn

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Ford Escort Mk2, som jeg skulle hatt fjerbein til. Er store atlas bakakslingen med four link og watt link. Er det noen her inne som har noen erfaringer og tips til hva jeg kan bruke?

 

Hvor mye skal du legge i det har du tenkt? Har du mye erfaring med justering og oppsett av dempere? I så fall, er jo Öhlins meget bra og utprøvd i Rallycross, men koster og deretter. Hvis ikke så er Sellholms dempere utvilsomt best. De er ikke justerbare, kun høyde, men Sellholm har funnet ett meget bra chims oppset som fungerer kjempe bra i Rallycross. Sellholm er det enkleste, de har Bilsteins innsatser som fungerer meget bra.

 

Sellholm http://www.sellholm.se/article.asp?pid=4458&g=3&id=16&agd=Fjäderben R10 heter demperen som de bruker i Escortene.

Sellholm forhandles av mange, Gundersen MotorSport AS, KRB Trading, TS Motorteknikk (Trond Stensbøl) i hvertfall.

Öhlins, Norges største nettbutikk av spesialdeler til bilsport. / chassisteknikk.no (Henrik Persson)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med å takke for tipsene. Men er det noen som har erfaringer hvordan bilen er på banen med bilstein dempere og blafjæring. Er det som sitter på den nå, men jeg har ikke prøvd den , så jeg veit ikke hvordan det fungerer..

 

Hadde egentlig ikke tenkt å legge mer enn ca 10. lapper til det.. Kan det lønne seg og bygge nye hjulhus og dermpertårn, hørt folk snakker så godt om stående fjærbein. Men er det noe vits å legge alt dette arbeidet i det?

 

Har ikke stor erfaring når det gjelder justeringer av dempere.. Kun kjørt noen få bilcrossløp også fikk jeg tilbud om denne bilen så kunne jeg ikke takke nei. Skal bli morro å prøve Rcn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med å takke for tipsene. Men er det noen som har erfaringer hvordan bilen er på banen med bilstein dempere og blafjæring. Er det som sitter på den nå, men jeg har ikke prøvd den , så jeg veit ikke hvordan det fungerer..

 

Hadde egentlig ikke tenkt å legge mer enn ca 10. lapper til det.. Kan det lønne seg og bygge nye hjulhus og dermpertårn, hørt folk snakker så godt om stående fjærbein. Men er det noe vits å legge alt dette arbeidet i det?

 

Har ikke stor erfaring når det gjelder justeringer av dempere.. Kun kjørt noen få bilcrossløp også fikk jeg tilbud om denne bilen så kunne jeg ikke takke nei. Skal bli morro å prøve Rcn.

 

blafjærer kan du hvertfall glemme.. få på 4-link å wattlink med stående dempere bak.. men det er jo litt jobb da for å få det riktig

Team Laban

Klubbmester NMK Gjøvik

Audi 100 2.5 TDI

Volvo 240 b230E bilcross bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på singel bladfjør og prøv du.. Ingen vits å legge så mye penger i det sånn til å begynne med. Jeg har selv hatt ett par-tre RCN-prosjekter og gitt opp tidlig i prosessen pga jeg har hatt for store/dyre mål.. Trikset for folk med normal inntekt er nok å ikke kjøpe dyrt utstyr med en gang! Ett sted må man jo begynne, og om du er med for å ha det morro og ikke kun for å vinne, duger nok singel bladfjør helt greit sammen med gode dempere. :-) Fungerte da i Rally på 70-tallet, så er nok brukanes i dag også, skal du se.. Hehe

 

Kollevold har gromdeler til MKII, men det visste du sikkert.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er single blafjærer som sitter der, og det er wattlink og 4-link på bilen. Sitter også bilsteindempere, så får vel bare prøve og se hvordan det føles før jeg gjør noe annet.

 

Dumt og bytte ut noe upøvd viss det faktisk fungerer! :well:

 

Kostnadsmessig er det jo greit, men bladfjærer kontra stående fjærbein kan ikke sammenlignes! Og spesielt når du har four link, er stående fjærbein så og si noe du MÅ ha for å få utnytten vridningen til bakakselen, for å få utnyttet at du har four link oppheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forståelig nok det med stående bein da. Men får vel bare kjøre med den sånn den er i dag de få løpa som blir i år bare for å få litt kjøretrening. Heller ta det igjen til vinteren.

 

 

Men er det noen som veit om noen som tar på seg oppgave og bygge hjulhus og dempertårn? Hvilken pris kommer dette på? Å hvilket matrial skal man bruke? Noen som har tips til hvordan man skal bygge dempertårn og hvilke matrial skal man bruke på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår