Gå til innhold

Fjerne riper...

Ranger emnet


Gulars

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg kan løse følgende problem:

 

jeg har en svart bil som har fått seg noen riper i lakken. Ripene er ikke dypere enn at man kan dra neglen over dem uten at det merkes.

Jeg har prøvd paint renovator, super resin polish og extra gloss protection, men stripene var like jævlige når jeg var ferdig.

 

Jeg jobber uten maskin og er ganske fersk på polering.

Burde jeg bruke polish som er spesielt egnet for mørke biler? Vet Autoglym har en polish, ultra deep shine, som skal være godt egna til mørke biler. Men er dette noe som vil dekke over de hvite stripene?

 

Blir veldig glad om noen har gode tips!

Bilen er en Audi A6, og jeg har hørt lakken på Audi kan være drit å jobbe med...

 

 

Takk for alle tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gå til innkjøp av en roterende poleringsmaskin, får dem fra ca 700 kr og oppover, med en mellomgrov pute og et middel som heter menzerna 106ff da er du garantert kvitt alle små skavanker i lakken. Bare kjør maskin sakte i starten, slik at du får prøvd deg fram litt, ikke start med høy fart på maskinen når du aldri har brukt det før og husk å bevege maskin (sakte) hele tiden. Legg på en voks eller forsegler til slutt og du har et perfekt resultat.

 

Hvis du bruker ultra deep shine til autoglym så vil den kanskje fylle inn ripene. Men da kommer de tilbake når polishen er slitt vekk.

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultra deep shine og extra gloss protection klarer kanskje og dekke over ripene, men som sagt kommer de fort tilbake.

 

Menzerna er bra saker og vil sammen med roterende garantert fjerne ripene. Men.. hvis du skal prøve deg med maskin er det absolutt å anbefale at man har et eller annet å øve på før man går i gang på sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår