Gå til innhold

Stigende Tomgang

Ranger emnet


Bartekos

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en 95 modell Peugeot 306 XR som har begynt å tulle de siste dagene.

 

Problemet er at bilen på tomgang enkelte ganger stiger opp til ca 3000 rpm (vanlig før i underkant av 1000). Når dette problemet først inntreffer gir det seg ikke, og det er enten bare å kjøre med det eller stoppe. Bilen er ganske så inkonsekvent når det gjelder dette problemet, og enkelte ganger kan den starte helt fint et lite kvarter etter den hadde problemet sist.

 

Noen forslag til hva som kan være feil?

 

Har vært varmt i været de siste dagene, men vet ikke om det har noe med denne oppvarmingen å gjøre...

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har samme problemet med min golf 95, jeg har egentlig ikke peiling på bil. Men jeg ble fortalt at det kunne ha noe med ventilene i motoren eller at det er noe galt slik at motoren får ugjevn tilstrømming av bensin.

 

Som sagt så har jeg ikke peiling på bil og heller ikke hva det kan komme av, så får håpe på noen litt mer konkrete svar.

 

(Laget faktisk bare bruker her for å få svar på samme spørsmål:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....

 

Etter litt leting og surring under panseret idag fant jeg ut at det var en kobling i nærheten av luftfilterboksen som hadde vridd seg ut av posisjon og ikke var tett. Etter å ha klemt denne sammen igjen har jeg ikke problemet, men vet ikke hvor lenge det går før den spretter fra hverandre igjen. Har lite lyst til å gjøre noe jallareparasjon her siden den må kunne tas av og på ifb luftfilterbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår