AndreaS_ Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Noen som vet hva det kan komme av ? Termostat er byttet og er plenty vann på bilen. Kulda kommer når jeg kommer opp i fart, varmen kommer når jeg står i ro. Kan det komme av at føleren i radiator'n er gåen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreaS_ Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Any idea ? Nå er varmen helt borte !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Aldri vært borti problemet, men. Kjenn på slangene som går inn torpedoveggen, er de varme når motoren har driftstemperatur? Virker vifta? Hvordan er motortemperaturen forrresten? Ta av lokket på ekspansjonstanken å se om det kommer vann fra overløpsslangen, hvis ikke har du ikke sirkulasjon. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coqrouge Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Se på vannslangene som går inn torpedoveggen. Se om det er en plastikk dings på den ene slangen, og en metall "dings" på den andre slangen. Mellom de sitter det en slange. Disse ble satt på i etterkant på grunn av et problem med varmeapperatet som gjorde at det kunne sprekke. De stenger av vannet dersom de blir for høyt trykk. Ettersom årene har gått kan de gå i stå. Jeg sliter med samme problemet som deg, og skal nå bytte de ut med noen jeg fant på dynga. Hvis ikke det funker kommer jeg bare til å erstatte de med en vanlig slange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Hæh? Er det bare jeg som ikke forstår spørsmålet?.. Er det motortemperatur det er snakk om eller er det varmeapparatet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreaS_ Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Varmeapparatet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coqrouge Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Tenkte jeg bare skulle rapportere tilbake slik at noen andre som har det samme problemet kan finne en løsning på det. Jeg har nå byttet de "dingsene" jeg beskrev i forrige innlegg med noen jeg fant på knoksen. Kan med et stort smil rundt munnen fortelle dere at jeg nå har konstant varme. Blir faktisk for varmt noen ganger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kladden17 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 hvordan lufter man slik at man får sirkulasjon etter en amatørs demontering/montering av hele systeme inni dash'n... Siter vw golf mk2 1.8 (vraket) nissan almera n15 1.4l (vraket) vw golf mk2 1.8 (selges </3) Saab 9-3 s 2.0i (selges) Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 hvordan lufter man slik at man får sirkulasjon etter en amatørs demontering/montering av hele systeme inni dash'n... Motor igang, lokket til ekspansjonstanken av og varmeapparatet på fullt. Prøv å hev motoren i front, slik at eventuell luft stiger opp. Så klemmer du på alle slangene, spesielt de nedre til du tror du har fått all luft ut. Følg med væskenivået og etterfyll ved behov, max-nivå skål måles ved driftstemperatur.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kladden17 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 da skal jeg prøve det^^, takk for hurtig svar!:) Siter vw golf mk2 1.8 (vraket) nissan almera n15 1.4l (vraket) vw golf mk2 1.8 (selges </3) Saab 9-3 s 2.0i (selges) Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg