Aceofspades Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Er vel ikke mer å vite! Alt er jo blitt nevnt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Ja, men har sjekket om alle tingene funker osv.. Alt er jo som det skal være.. Men det jeg lurte på er om man bytter om på de rørene på hovedsylinderen. Vil man få samme symptomene som jeg har da? Evt hvis bremsekraftforsterkeren er gåen. Vil det samme skje da? Motoren øker og senker som sagt turtallet når jeg tråkker på bremsen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Tror det er bremsekraftforsterkeren din som kødder med deg. for via den går det en slange til innsuget. mulig den trekker falskluft eller noe. bytt bremsekraftforsterkeren og prøv igjen :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Hvordan kan det være den? Den funka jo når jeg demonterte den. Så lå den på gulvet i noen timer for så å bli montert inn igjen. Kan ikke ha blitt ødelagt av det vel? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Ingen som vet noe? Haster litt.. Er kun detta som gjenstår før bilen kan komme på veien igjen.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Nå har jeg knipset noen bilder av kaliperene på høyre side. Så får dere se om dem står rett vei. Er mer eller mindre 100% sikker på at det er rett, men.. :p Uansett, bilde foran HS: Bak HS: Går det an å bytte om på disse to rørene? Eller har det igrunn lite å si? Altså, man får kun sterkere brems bak enn foran ved bytting av disse? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Si meg skumleser du bare alle svar tips og råd du får? nippelen må stå opp! Altså caliperen på frambremsene din står opp ned.. (bytta om H/V) Lufta legger seg sef. helt øverst inni caliperen. Altså må nippelen på enden av før nevnte caliper stå øverst for at lufta skal komme seg ut!! Det rareste med det hele er at du klarte å formulere det som at hadde satt alle calipere (forklarte det sånn i allefall) rett fra børjan og at det neppe var det som var problemet!!?? Angående rør fra h.sylinder så er ett rør fra hvert stempel/krets som begge to har samme diameter. Altså det kommer på det samme hvilke du setter hvor. Men rørene fra fordelingsblokka (som sitter skrudd på rammevangen) må stå som de er tenkt! i tilfelle en krets går!! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 AH! Tror du er en reddende engel.. :p Har ikke skumlest noen svar nei, var bare skråsikker på at kaliperene stod rett.. For jeg har montert dem slik dem stod på donorbilen. Men nå skjønner jeg jo feilen til hvorfor han også var fri for bremser.. :b Uansett, de rørene på hovedsylinderen kan man bytte om uten at noe skjer ja? Er den på rammevangen som må være rett..? Isåfall, så har jeg alt rett der, å da er det altså kun kaliperene foran som er årsaken til hele greia? Synes igrunn dette er litt rart, da det ikke kommer noe luft ut fra lufteniplene, men hvis det er som du sa, at lufta ligger øverst, har jo jeg en god del luft oppi der. :b Skal ut å bytte nå, så får håpe det er dette som er feilen. Et spm til, siden kaliperene BAK er 100% rett, hvorfor har jeg ikke da bremser der? Om jeg har motoren igang å i 1.gir, klarer jeg såvidt kvele motoren om jeg tråkker alt jeg har å litt til på bremsen.. Har ikke volvo et system som gjør at man har bremser på ett eller to hjul uansett? Isåfall skal jo motoren kveles rimelig kjapt iom at jeg har sperre, så begge hjulene bak går jo like fort rundt osv..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Hahaha, niplene står opp, alt er rett. Så legger du ut bilde av en nippel som står ned. Fint du fant feilen i hvert fall! :) Lykke til nå! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Et spm til, siden kaliperene BAK er 100% rett, hvorfor har jeg ikke da bremser der? Om jeg har motoren igang å i 1.gir, klarer jeg såvidt kvele motoren om jeg tråkker alt jeg har å litt til på bremsen.. Har ikke volvo et system som gjør at man har bremser på ett eller to hjul uansett? Isåfall skal jo motoren kveles rimelig kjapt iom at jeg har sperre, så begge hjulene bak går jo like fort rundt osv..? Siden en krets består av 2 kammer i frontkaliperene + en kaliper bak, så vil du med så mye luft du nødvendigvis har i begge frontkaliperen kun "pumpe" i luft. Skal vel litt til, at begge kaliprene snur seg ved vanlig kjøring :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Ikke rart det ikke kommer luft ut hvertfall! :) All lufta ligger jo å koser seg inni caliperen,uten mulighet for å komme seg ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Da har jeg fått byttet over kaliperene og luftet systemet 2-3 ganger.. :) Nå klarer jeg ihvertfall å kvele motoren når den går og jeg tråkker litt på bremsen. Men jeg synes pedalen er endel djup. Tråkker den litt forbi halvveis. Skal det være slik? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Da har jeg fått byttet over kaliperene og luftet systemet 2-3 ganger.. :) Nå klarer jeg ihvertfall å kvele motoren når den går og jeg tråkker litt på bremsen. Men jeg synes pedalen er endel djup. Tråkker den litt forbi halvveis. Skal det være slik? Du har sikkert slitt ut H.sylinderen din etter all luftinga. All den trampinga og luftinga tilsier en h.sylinder som har gått 2000000km. hehehe... Sikker på at ALL luft er ute? Sikker på at du ikke har en ørliten lekkasje? Er alle skiver klosser nye? Da kan pedalen bli litt myk inntil alt er "innkjørt" Kloss og skive Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Vil tro at jeg har fått all lufta ut.. Brukte vel ca 1L bremsevæske. Så var endel lufting.. Pedalen tar så å si nesten helt i bunn. Hva som kan forårsake dette? Klossene/skivene og kaliperene er nye, men har stått på en bil som har gått ca 10mil. Er vel innkjørt da...? Pedalen blir litt bedre om jeg pumper noen ganger før jeg bremser. Tyder jo på luft igrunn. :s Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaybee Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Tipper du hadde hatt bra sjanser i kåringen av årets tommeltott heheheheheh (ikke vondt ment):cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.