Gå til innhold

Nye felger

Ranger emnet


EirikA4

Anbefalte innlegg

swissvax Autobahn felgvoks er prima saker, lagt de på noen felger etterhvert, og den er prima..

 

Felgpleie. - Detailers Club Norway

 

Swissvax Autobahn Felgvoks - Detailers Club Norway

 

er felgene helt nye er det ikke sikkert du trenger noe rens, men jeg anbefaler det uansett, da voksen også holder lenger når den påføres en nyrenset flate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swissvax Autobahn felgvoks er prima saker, lagt de på noen felger etterhvert, og den er prima..

 

Felgpleie. - Detailers Club Norway

 

Swissvax Autobahn Felgvoks - Detailers Club Norway

 

er felgene helt nye er det ikke sikkert du trenger noe rens, men jeg anbefaler det uansett, da voksen også holder lenger når den påføres en nyrenset flate...

det der så veldig bra ut!! men vet ikke om jeg klarer å vente med å få tak i den voksen, blir antakeligvis å sette de på i morgen og polere bilen:D

024.jpg

025.jpg

 

 

er dette greie produkter for en nybegynner i bilpleiefaget??

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de fleste begynner med Turtlewax. Men det finnes langt bedre produkter til tilsvarende pris. Meguiars, Duragloss, P21s, Menzerna, optimum, chemical guys etc.

 

Scandicshine har veldig mye bra varer, og alt han selger er bra. Ingen ting som havner i den butikken hvis det ikke er noe tess.

 

Vet ikke hvilke produkter du har men av det jeg kan se av bildene blir det denne rekkefølgen:

 

Bruk avfetting på nederste del av bilen og spyl hele bilen grundig med høytrykk. (avfetting brukes bare før polering siden det fjerner voks)

Vask deretter med såpe og vaskemitt(ikke svamp da det riper opp lakken) bruk to bøtter en til skylling og en til såpevann.

Bruk hageslange uten endestykke og la vannet renne over bilen, det er mye lettere enn å spyle bilen ren. Tørk hele bilen med et egnet tørkehåndkle for bil(watermagnet, dehydrator eller lignende IKKE et badehådnkle)

Bruk lakkrensen med en skumpad og tørk vekk med en mikrofiberklut. Så ikke ut som du hadde det, men det er definivt vært hundrelappen. Bruk en som er beregnet på lakk og ikke noe fra supern.

Legg på sealeren og tørk vekk med MF-kluten. Vet ikke hvor lenge den må herde men det står vel på flaske.

Etter det legger du waxen med foampad og fjerner med MF klut her også. Gå over en ekstra gang for å forsikre deg om at du har fått fjernet alt.

 

Som du skjønner erstatter MF kluten polergarnet. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør du det med de skruene du har i felgkanten? Har kjøpt meg nye felger med kromkant og masse skruer og er usikker på hvordan jeg skal angripe dette med voks

 

nei blir vel ikke så mye voksing på akkurat de, gidder nok ikke å sitte med en q-tips og vokse en etter en:x men man kan sikkert kjøpe en rød "ball" som brukes med en skrumaskin som jeg så truhaa hadde, vet ikke hvor godt de kommer til??

sikkert noen andre som har mye mer peiling enn meg:m'm:

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autobahn voksen kan du legge på etter at felgene er på bilen også, emn da får du ikke lagt det på på baksiden....

 

Polerte akkurat felgene på konebilen i dag, og de neste felgene blir 1 det ikke mange eiker på....krampe i fingrene.

 

Du må bare ta tiden til hjelp mht de skruene, men som honning sier, kjøp noen mikrofiber kluter fra meguiars eller noe (bil MF) de er prima å bruke uansett hva det dreier seg om av produker du benytter eller hvor på bieln du holder på 8så fremt det dreier seg om pleie av bilen da, ikke skruing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår