Gå til innhold

Bygge om fra 1.8 CL til VR6?

Ranger emnet


Gandulf

Anbefalte innlegg

Har søkt en del på forumet, men får ikke opp noen treff på VR6 e.l., så må bare lage en ny tråd, selv om jeg regner med det finnes lignende.

 

Har en 88 1.8CL sedan (35i) som jeg har litt lyst til å bygge om til VR6. Det jeg lurer litt på er hvor omfattende dette blir, og hva som må til for å få det godkjent?

 

Må vel ha en del nytt i for- og bakstillingen, men hva og evt. hva annet?

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt en del på forumet, men får ikke opp noen treff på VR6 e.l., så må bare lage en ny tråd, selv om jeg regner med det finnes lignende.

 

Har en 88 1.8CL sedan (35i) som jeg har litt lyst til å bygge om til VR6. Det jeg lurer litt på er hvor omfattende dette blir, og hva som må til for å få det godkjent?

 

Må vel ha en del nytt i for- og bakstillingen, men hva og evt. hva annet?

 

Da må du bytter forstilling, bakstilling ledningsnett å hjerne. har hvert inne på den tanken selv. men funnet ut at det er like greit å bygge om til G60 da trenger man kun å bytte bremser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få den godkjent som vr6 trenger du alt som er forskjellig fra din og vr6,n ganske enkelt...er nok litt jobb ja,men som vvwkim sier så ville det være lettere å få den godkjent som g60.skulle gjøre det med min gamle passat.på den var det bremser å motor som skulle til egentlig,samt en god søknad

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, men etter det jeg har hørt har G60 dårlig motor sammelignet med VR6, særlig gjelder det problemer med G-laderen. Tror jeg har til overs å finne en G60 motor med G-lader i god stand..

 

Trenger jeg ny gearkasse? Og hva med å få godkjent dette? Har hørt at man må søke FØR ombygging, ellers kan man risikere at det ikke blir godkjent :O

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ikke noe problem så lenge den tas vare på slik det er ment.å det er ganske lett å bygge de om til turbo siden den alt har lavere kompresjon.jeg har selv komplett g60 oppsett som skulle inn i gamle passaten min.det med godkjenning er det beste å snakke med BT før du setter igang med ombyggingen.de kan gi deg de svarene du trenger .

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan skal jeg vite om en G60 motor er tatt godt vare på, dvs i god stand når jeg kjøper den? og trenger jeg ny gearkasse?

 

har du motor til salgs da?

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan du skal vite om de er tatt godt vare på...godt spm,det er vel derfor de fleste overaler motorene før de setter de inn.om du trenger ny girkasse tør jeg nesten ikke svare på,da jeg ikke er sikker.

har muligens en motor til salgs ja,men jeg vet ikke hvilken stand selve motoren er i,mens g-laderen har jeg tru på er i god stand

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg ikke er all verdens mekaniker, tør jeg ikke begi me ut på overhaling av noe slag, faktisk vet jeg ikke hva en slik overhaling innebærer en gang.. :/

 

har du noe prisant. for motor + g-lader?

hva innebærer bytte av bremser? støre skiver og kalippere foran og bak (jeg har tromler bak)?

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke er all verdens mekaniker så ville jeg rett å slett anbefalt å bytte bil i stedet for å begynne med motorbytte og overhaling.

 

det er utrolig mye mer enn å bare bytte motor, dette kommer du til å merke.

 

evt skaff deg en hel delebil å gjør alt likt som på den

92 VW Golf GTI 16vTurbo

86 VW Jetta CL

75 VW Boble 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda, nå skulle jo dere være litt støttende og si at det er ganske enkelt..

 

jeg synes det er morsomt å holde på å mekke og skru slik, men å kjøpe en hel G60/VR6 delebil som det meste er i orden på blir vel i dyreste laget.. :S

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår