Gå til innhold

Min Bora 1.6 highline

Ranger emnet


Cypher1988

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nå har jeg montert inn pioneer 3000w sub m\forsterker.

 

Jeg sliter litt med strømmen. Når jeg kjører (kan ligge i 80km\t) så kan plutselig spiller og sub konke ut, får masse varslinger i dasjbordet så kommer det seg igjen.. I dag så konka allt av elektronikken akkurat når jeg skulle til å kjøre. Alle lys var borte i 2 sek..

 

Jeg regner med at det er batteriet som ikke er bra nok så jeg har gått tak i et gele batteri som skal være veldig bra, men klarer dynamoen og lade dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke være noe problem med ett orginlat batteri å drive dette når dui kjører.. har selv 2 stk pioneer 1000w og 3000watt forsterker.. har ingen problemer med at den kutter. flimrer litt i xenonlysa når jeg spiller på full guffe mn eller så er alt bra.. laderen skal klare fint å lade gelebatteriet ditt ja...vet en på jobb hadde lugnende problemer med sin golf lv.. da ver det kablene under batterikassen som hadde mistet isolasjon og kortslutter. sjekk dette å utbedre det pronto!!! har sjekka mine kabler og flytta de for lenge siden så slipper dette problemet.. i følge det verkstedet som hadde bilen var dette kjent fenomen med golf lv/bora..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

har kobla om på min... har du bytta til angeleyeslykter lr? Du tar og reiser på møller og kjøper en orginal ledning, eller du lager en kabel selv med stikker på enden... jeg fikk tak i kontakt som passa på wurth men du kan sikkrt få deg en kontakt som passer på møller så lager du deg en kabel selv som du kan plugge i pin nr 7 på lysbryter kontakta, der sitter det ikke noe ledning nå.. så skrur du av dekselet over rattet og da ser du en kontakt med en gul og grønn ledning som sitter i pin 8. den klipper du.. klipp den så du kan sette den i sammen igjen hvisdu skal ha på orginale igjen. så må du måle på dem om hvilken som får 12v og den teiper du, og kobler i sammen den fra bryteren og den som ikke får 12v ved rattet. er litt trangt ved kontakta, men det går, skal du ha bedre plass må du ta av rattet så du kan få av dekselet under. funker knall... mye bedre lys ble det av å koble om slikt...

går fort å koble om ja...

tror jeg brukte ett lite 10minutt... lykke til..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en helt vanlig ledning med stikker for å stikke in i den orginlae sokkelen til "hovedlysbryteren", den du vrir på... jeg laga en selv med vanlig 1,5mm2 og stikker som jeg klemte på kabelen... mn ikke alle har slike liggende hjemme da så kan være greit å dra på møller å få de til å lage en som er på en liten meter om de ikke har en ferdig..:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Faen å bilen min har fucka seg i det siste....

Passasjer døra er låst, ikke mulig å få den opp på sentral lås, håndtaket på innsiden, nøkkel hullet er tett etter å aldri blitt brukt... og gumpen sier at det eneste di kan gjøre er å knekke dør panelet for å få tilgang.... jævla bil altså...

 

Og her en dag når jeg skulle låse bilen med fjernkontrollen så gikk like greit alle vinduene ned!!!

 

Noen som har vært borti noe lignende eller er er det bare min bil som lever sitt eget lille liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo prøve å ta av batteripolene en liten time og se om kanskje noe resetter seg. evnt kjør diagnose å se om noen brytere eller noe er gåene... evnt bare resete feilkoder så blir en kanskje bra igjen,... har noe tul med lsing på min å men til meg er det sik at om jeg låser bilen så er det kun bakdører og bakluke som låser seg mens framdørene er åpne..hehe... de låser seg når jeg trykker på knappen mn låser seg opp selv med en gang... snodigt... vet at dørbryterne er gåene så har vel noe med det å gjøre vil jeg tro.. må sjekke låsassa en dag..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, i dag hadde jeg bilen på EU kontroll. Som dere vet så har jeg 35W xenon i hovedlyktene og 55w i fjernlys. Jeg gadd selvsagt ikke å stå å skru på bilen i denne kulda så leverte den bare inn med lysene montert. Gikk igjennom uten problem, så ikke noe vits å bytte lys når dere skal på kontroll iallefall.

 

Fjærene mine er heller ikke registrert men di gikk også... er lettet.

 

Men desverre så må jeg bytte bremse slange på venstre side bak pga lekasje, og håndbrekk wire... men den viste jeg jo om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår