Gå til innhold

Min Bora 1.6 highline

Ranger emnet


Cypher1988

Anbefalte innlegg

kult. Om jeg kjøper et sett ... det med 55w 4300 k burde jeg sette det i nær eller fjern?.... det er jo sånn sett gatelykter overalt her så jeg bruker nesten aldri fjernlys... men ergo jeg har ikke behov for så bra nærlys heller da...

 

Hva mener dere?

 

Nå får jeg øyelokkene mine lakkert i dag, får satt dem på og legger ut nye bilder... Må si at bilen begynner å bli ganske fin.

 

Hadde bilen også på service i går. De tok også Eu kontroll, noe de egentlig ikke skulle ha gjort fordi den var på kontrol i 2007 men det hørte di ikke på, så dkal ned og si at jeg nekter å betale for det. Men anyway den ble ikke godkjent, fikk en 2'er feil. Noen foringer i bak akselen måtte byttes... og det var dyrt! 3500 skulle gumpens ha... men seff trenger jo ikke å gjøre det der akkurat.

 

Noen foringer foran var slappa men di skal jeg bytte selv, ytre stab stang foringer eller noe slikt.

 

Men den største feilen av dem alle var... det ene skilt lyset var gått :O hehe

 

 

Til et annet problem i dette litt lange svaret... når jeg kjører på brostein så skrangler og klirrer det i hele bilen... virker som om det skulle ha vært metall på metall... Har lokalisert lyden sånn ca til forr stillingen... noen som har vært borti det? Kan det være di foringene?

 

 

 

 

Da har jeg vært på gumpen, eu kontrollen ble kanselert så det var jo greit.

Fikk en mekaniker til å være med i bilen, han hørte på lyden og vi kom fram til at det er pga de ytre stabstag foringene er slitt at lyden er slik. Så jeg bestelte 4 stk à 6kr :-)

 

Så snakket jeg med min søster i går som har en Passat stasjonsvogn 1999 1,6 hennes foringer i bak akselen kostet 1200,- på gumpen... mine kostet 300 så jeg ble glad da... kjøpte meg 2 stk og skal få en fyr til å bytte... stab stagene tar jeg selv....

 

 

Ellers fikk jeg vite at bilen min har org dempere, men senkefjærer fra et bra merke, men husker ikke navnet... Han som tok eu kontroll "glemte" dem hehe jeg har ikke noen papirer på det så slapp greit unna der... Grei fyr som jeg kjenner litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fy faen å vanskelig det er å bytte stab stag foringer... eller kanskje ikke for dem med et eller anna spesial verktøy... men satan å ille det var altså...Noen som har noen gode treks til å bytte? Akkurat det å få inn foringen var ikke ille... men det å få inn sylinderen eller den store skruen var et mareritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neivel ingen hjelp her nei...

 

Men i går så kjørte jeg på bro stein,, og det skrangla som om et pipe orgel skille falle fra hverandre, jeg kjørte vel i 50 da... og herregud å flaut dette er tenkte jeg, så jeg bestemte meg for å bremse for å se om det kunne bli mindre lyd da... og det som skjedde når jeg bremsa var at det ble helt stille... Dette virket rart så jeg slapp bremsa og da kom skranglingen...

 

Da ble jeg litt forvirra, for det har alltid hørt ut som det er noe stort for det er skikkelig skrangling... så gikk jeg inn på gumpens i dag og da hadde di faktisk hatt en golf 4 inne dagen før (altså den dagen jeg fant ut av det), og dette var første gang di hadde vært borti feilen og du kunne konstantere med at det var akkuratt det samme på min, nemlig at jeg manglet noen fester på klossene som skulle holde dem stramt når dem ikke var i bruk.

 

Hippi nå får jeg fikset det, nå kan jeg kjøre uten å være flau... men seff så skal egentlig ikke min bil ha sånne tydligvis... men ikke vet jeg... Jeg kom på at det er gumpens som har satt på klossene så skal se om di kan gjøre noe med det da

 

 

I morgen kommer xenon!!!

 

Her er øye lokka på plass:

 

IMG_2443.jpg

 

Uten øye lokk som dere ser

IMG_2321.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan anbefale et rimelig men godt power filter?

Og hvordan godtar computeren i bilen powerfilter?

 

skal du ha powerfilter bør du ikke ta ett med kun adapterplate og filter for da ryker det litt fra eksosen.

 

kan være at det var rensemidlet jeg hadde på filteret som gjorde til dette da mn.. "orginalt" powerfiltr har vel rør i tillegg.

 

ikke ta filter som man må smøre med olje. hører at dette skader LMM.

 

vet ikke om det utgjør noen stor forskjell på vilket filter du bruker. kan sikkert like godt dra på torshov eller biltema å skaffe et filter til 200kr. mn bør vel fjærne luftfilterboksen og legge en 45 eller 60 grader rør på filteret da.. tror det gjør seg både utsendemessig, lydmessig.

 

computeren i bilen skal ikke ha noe problem med dette. hadde ikke noe problem på mitt værtfall.. jeg hadde lånt ett powerfilter som var kjøpt på torshov en liten stund.

 

jeg skal bytte til greenfilter innsatsfilter eller powerfilter som er innebygd i orginale filterboksen. du bytter kun lokket på filterboksen å inni lokket er det ett rundt powerfilter. skal funke bra det og.

 

Håper dette var til nytte :P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hva er muligheten for å få sterkere ryggelys?

Jeg vil ikke montere noe ekstra lyd, men om det finnes noen kraftigere pærer som kan brukes eller noe slikt?

 

kjøp 21w om det ikke er det i fra før.. eller så må du nok kjøpe ledpærer.. tror de kan være noe kraftigere.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale en billig eksos potte?

Jeg vil ha en som ser bra ut, ikke koster det hvite ut av øynene og som lager feet lyd

 

Mobilsentrum har potter til billig penge.. har en selv.. oval DTM. vart fin lyd i den...de har masse forsjellige potter.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår