eärendil Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Hei.. Har fortsatt en 97 modell A4 1.8 TQ, hvor jeg har nå bytta vannpumpe, termostat, servopumpe og kilereim, etter en saftig lekasje av kjøleveske.. (En tank holdt ca 3 km), og litt ulyd i servopumpa.. Lekasjen er nå stoppet.. (whoohoo), men den "nye" servopumpa bråker 100 ganger mere en gammelpumpa, og det er så ille at den faktisk kveler motoren.. (tydligvis et dårlig balansehjul i pumpa.. 6 timer med skruving i dass). både MECA og Møller kan fortelle meg at pumpa mi må bestilles fra Tyskland, så den jeg fikk tak i var en "overhala" pumpe i fra ett lokalt bilhuggeri/delesalg. Har tenkt å ta de for meg, men så kommer frågan.. må servosystemet luftes på noen måte etter at pumpa er bytta, eller holder det å fylle opp med servoolja? (det er Audi/VW-olje kjøpt på møller) Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet April 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Ingen som vet? Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Ok.. fant ut av det selv om noen lurer... man må lufte systemet ved å vri rattet fram og tilbake sakte, og gi fullt utslag i begge retninger, for å pumpe lufta ut, samtidig som du fyller etter servoolje.. når olja slutter å boble er lufta ute. Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg