volvo140lover Skrevet April 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 det står: vis du er OVER 70km/t SONE så kan du til å med være 35 km/t over. f.eks i 100 sone, kjører du da i 36 km/t over grensa mister du lappen! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 f.eks i 100 sone, kjører du da i 36 km/t over grensa mister du lappen! Nei. FOR 2003-12-19 nr 1660: Forskrift om tap av retten til å føre motorvogn mv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet April 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 så du mener jeg skal ringe da å klage til snuten for de kan ha tatt meg etter ''feil'' liste? hahahhaha har fått dette av snuten for under 1 mnd siden jo? btw en på jobben ble tatt på den grademo veien i 132 å han fikk 7800! det er det meste de gir uten lappbeslag! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Ser ingen grunn til at folk skal vere så idiot i hovudet å køyre noko særleg fortare enn fartsgrensa uansett. Vi har fartsgrenser for ein grunn.. Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 så du mener jeg skal ringe da å klage til snuten for de kan ha tatt meg etter ''feil'' liste? hahahhaha har fått dette av snuten for under 1 mnd siden jo? Jeg mener (det gjør forsåvidt lovdata.no også) at du har feil når det kommer til det utsagnet som står i quoten i min forrige post. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Hvorfor finne opp kruttet på nytt? http://www.bilforumet.no/juridisk/190734-s-lenge-mister-lappen.html For øvrig har Erik Braseth alldeles rett når han henviser til Forskrift om tap av førerett for motorvogn. Hva politibetjent Torvald Tåke måtte ha sagt til en av dere en eller annen gang spiller forsåvidt ingen rolle, for det er denne forskriften i samråd med GP-4027 som gir føringer for politiet. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 det er ingen som har sakt dette til meg? har det på papiret! men greit da hadde papiret feil! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 det er ingen som har sakt dette til meg? har det på papiret! men greit da hadde papiret feil! Det er helt riktig. Det er en generell misoppfatning, også i politiet, at man kun skiller mellom 60-soner og lavere og 70-soner og høyere. I tillegg skiller man mellom de nevnte og motorvei klasse A (100-soner og enkelte 90-soner). Huskeregelen blir altså slik: 60 eller lavere: lappen ryker ved 26 over 70 eller høyere: lappen ryker ved 36 over 90 eller 100 (motorvei klasse A): lappen ryker ved 40 over Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg