Fighter Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Har du veivhusvent. opp til innsuget? Isåfall har du feilen der. Den skal til slangen som vanligvis er forran forgasseren;) (Den mellom luftfilter og gasser org.) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Er jo to nipler på veivhusvent saken under innsuget. Den lille nippelen går inn på innsuget, og den store tykke, går opp til før gasseren.. Er vel sånn det er orginalt. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Trodde du hadde kobla den store på innsuget:D Hehe... Har en mistanke om den derre tomgangsolenoiden eller hva den kalles... Hadde ca samme problemet på 740n min også. Da hadde jeg ikke den koblet til. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Solenoiden er det heller ikke.. Den har jeg bytta å sjekka at funker. Kan det ha noe med fordeleren å gjøre? Stiften f.eks? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Må vel legge til at når motoren går og jeg holder gassen såpass langt ute at den går rundt 13-1500rpm, å da gir bånn fjøl, kommer det 13043 smell + røyk ut fra forgasseren, åsså øker turtallet til jeg slipper gassen.. Mistenker sterkt at det er noe med tenninga, men har som sagt byttet alt, å fått det justert på merkene osv.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Ingen som veit no? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Prøvd med tenningslampe? Og du er 110% sikker på at regreima er riktig på alle hjulene? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Tenningslampen har jeg ikke tilgjengelig for øyeblikket.. :p Men ALLE 3 hjulene er nøyaktig på merkene, å fordeleren peker på syl 1, altså 0grader fortenning.. Hjelper heller ingenting å vri på fordeleren, så. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aaanekre Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Hei. Jeg har sånn ca samme problem på min B230A. Den ble slik etter at jeg hadde lånt den bort forrige vinter. Har du funnet problemet på din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 prøv med ny stift... hadde samme problem med en 230a engang jeg og, der va isolasjonen på ledninge fra stifte brent:P Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 prøv med ny stift... hadde samme problem med en 230a engang jeg og, der va isolasjonen på ledninge fra stifte brent:P Ja, dersom det er stifttenning så kan den lille rakkeren gjøre mye ugagn. En 240 jeg hadde i sin tid hadde plutselig og sånn helt uten videre fått seg en stiftåpning på noen få tideler. Den gikk som ei bøtte møkk. Da jeg noen uker og et skyhøyt bensinforbruk senere åpnet panseret, sjekket stiften og justerte den på øyemål så ble den sitt gamle gode (nåja, det er grenser for hvor god en B21A Optimal blir, men anyway...) jeg igjen. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Fant feilen ja.. var slik Reodor F sier. Den plast-tappen på stiften som ligger mot fordelerakslingen hadde smeltet og stiftåpningen var lik 0. Kjøpte ny stift å smurte akslingen, samt plast-tappen med fett, så nå funker den helt konge.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aaanekre Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Problemet er at min har elektronisk "stift", så det kan vel ikke være samme problem da..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Nei, men da kan det være tenningsmodulen... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.