stoffers Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Hei! Noen som har en enkel forklaring på hvordan jeg skal fjerne dynamostøyen jeg får inn på forsterkeren til bilstereoen ? Strømkabelen og signalkablene ligger også på hver sin side av bilen og møtes bak sånn at de ligger inntil hverandre i ca 3 cm. Jordinga går rett i karosseriet. Smeller i bassen når jeg starter eller skrur av spilleren. Men er ikke noe i veien med spilleren, for når jeg bruker høytalerene foran(som er koplet direkte på spilleren) er det helt fin lyd. er bare i bakhøytalerene og bassen som er koplet på forsterkeren dette skjer. Støyen kom sånn delvis og blir verre og verre. Den var ikke der de første 4 mnd jeg hadde anlegget. Siter Volvo 850LW 1995 - 2,0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Er helt sikkert en dårlig jording et eller annet sted. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Hvilken type spiller har du? Pioneer? Da er det i så fall en liten duppeditt i spilleren som har gått. En slags sikring som hindrer dyrere ting å gå. Mye sannsynlig at den må repareres. Og om du faktisk har Pioneer spiller og leverer den inn på rep får du sikkert høre: Legg en utjevningsjording mellom jordingsledningen på CD-spilleren og jordingsterminalen på forsterkeren din. Ellers kan du ved dårlig jording få problemer med at noe av strømmen vil gå via skjermen på signalkabelen din og svi komponenter i spilleren. Og at det spiller fint når du spiller kun med CD-spillerdrevne høyttalere sier ikke så mye annet enn at det er RCA utgangene dine som er problemet. Men for all del - gå over og sjekk jording fra forsterker først. Jeg ble lei trøbbelet med dårlig jording og styr, så jeg har 50kvadrat fra pluss og minus på batteriet og bak til forsterkerene, pluss en utjevning til cdspilleren. Ikke hatt noe problemer mer. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoffers Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Pioneer ja. Itte galt gjetta! Har gått over all jording i bilen, så får åpne den å bytte denna sikringen( hakke gått elektrofag uten grunn ). Skal huske å legge på en utjevningsjording! Siter Volvo 850LW 1995 - 2,0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RallyBonde Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Har samme problemet selv med en pioneer spiller, noen som kan forklare mer om den utgjenvnings jordinga? Siter Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Pioneer ja. Itte galt gjetta! Har gått over all jording i bilen, så får åpne den å bytte denna sikringen( hakke gått elektrofag uten grunn ). Skal huske å legge på en utjevningsjording! Har du garanti er det bedre å levere den inn... Du får det som regel free of charge... Har samme problemet selv med en pioneer spiller, noen som kan forklare mer om den utgjenvnings jordinga? Du legger en 1,5/2,5 /(eller hva som helst) ledning fra minus-terminalen på forsterkeren din til minusledningen på cdspilleren... Noe mer å forklare det da? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 *dobbelpost* Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbohans Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 fikk dette på min pionerspiller også. da måtte jeg sende den på reperasjon, di sa det skyldes dårlig jording og da vil strømmen finne jord gjennom signalutgangene. Siter husaberg fe600 polaris rmk 700 2008 volvo 240tic RIP rmk 900 RIP volvo 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarius2 Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 prøv med en annen signalkabel. hadde samme problem med signalkabel fra biltema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg