Gå til innhold

Min 318iS ///MTECH II (Bilder)

Ranger emnet


BMW-iSbil

Anbefalte innlegg

Ja for et par uker siden handlet jeg altså ny bil:) Dette har ihvertfall i noen år vært drømmebil #2 etter ///M3. Dette er den eneste originale ///MTECH II iSbilen i landet så kom ikke å si at du har makan å den er finere;) Er jo et par 320iS'er å endel 325'er da...

 

Specs:

M42B18 med omslipt til 266 graders durasjon og 11mm løft, spesiallaget chip av Normann Leivstad(TRIMCHIP.COM). Og selvfølgelig åpen filterboks og Simons sportsystem uten kat.

 

Eksentriske m3 foringer i bærebruer foran og no powerflex greier bak(blir nok bytta ut med originalt). Bilstein Sprint dempere og H&R 35mm fjærer, Dempertopplager fra M3 E46 cab bak.

 

Borra og slissa skiver foran og borra bak, EBC YellowStuff klosser foran og bak, stålomspunnede slanger er på vei.

 

Diff fra E28 med sperre og 4.44:1 utveksling.

 

Kjører med 7x15" BBS med 205-50x15 Toyo proxxes R888 og

 

Dette er ingen slædde-bil:D

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/6838

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/6836/size/big/cat/

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/6837/size/big/cat/

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Last opp på photobucket.com etter å ha laget deg bruker der ;) Så kopierer du bare inn forum linken :) Høres ut som en strøken bil. Hvor mye effekt har du i børsa med de modifikasjonene?

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker:) Hørtes tungvinnt ut;)

 

Bilen er ikke strøken, det er klarlakk på den, det skal det ikke være så den har begynnt å flakke av. Ble rygga på for noen uker siden så blir litt forskringspenger å da blir den sendt til hellakkering:D Bremsa 147, men den må nok mappes igjen trur jeg... men jeg følger ihvertfall en 325 lett opp langstrekka:)

 

Noen som kunne tenke seg å legge ut noen bilder på photobucket så jeg bare kan laste dem opp:)?

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder sendt... Noen som har en original e30 318iS hjerne å låne meg? Har lyst til å finne ut hvor mye den chippen har å si, bortsett fra turtallsperra:)

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at den så bra ut ;) Tøff bil :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker igjen:) Etter min mening så er det bare M3 som er finere i e30 enn Mtech II... Det som er så kult er at den er en "M3 light" Litt mindre effekt og litt dårligere bremser, også ser den nesten like bra ut:) (Hvertfall når den blir strøken) Men sånn ellers så er ko alt grommere... billig i drift, billigere forsikring... bare å bytte toppakning på M3 koster jo ca 5 lapper!!

 

Sånn sett så syns jeg at jeg har en rimelig grom bil:) Akkurat det at en 325 ikke går noe bedre er jo heller ikke å forakte:D

 

:worshipbm:

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett så syns jeg at jeg har en rimelig grom bil:) Akkurat det at en 325 ikke går noe bedre er jo heller ikke å forakte:D

 

:worshipbm:

 

En 325i med 170 hk, går ikke bedre enn en 318is med 136 hk? Det har jeg svært vanskelig for å tru.

 

Edit; Var litt rask på avtrekkeren her. Så det var gjort litt med motor, selv om jeg fortsatt tror 325i går bedre. Men veldig godt mulig jeg tar feil.

- 93 BMW E36 M3

aka Jondepon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må tru akkurat hva du vil:) En kamerat av meg har en 325 Mtech II med kvass kam, som går rimelig bra til å være 325, den eksploderer ved ca 4500 omdr. Jeg følger han lett oppover langsida på rudskogen med akselerasjon fra 100 og opp til ca 160. Og da tar jeg smått innpå:) En iS er ihvertfall overlegen 325 med tanke på rundetider... De to turene vi har hatt på rudskogen i år har jeg vært nede på 1.11 runder, men det første treffet var med rånern.no å da ble det bare køkjøring å det andre treffet ble det bare noen få runder på tørt med våte flekker rundt omkring:) Så SKAL ned på 1.10.??!!!!

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår