Gå til innhold

Byttehandel 07mod Golf 5 R-TSI VS 01mod Volvo V70 T5

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

Hei på dere

Jeg har forsøkt å søkt litt, men klarer ikke helt å bestemme meg og trenger derfor litt hjelp jeg håper jeg kan få ut av denne tråden.

Jeg har for tiden en 2007mod VW Golf 5 som kan leses om her: Autodb annonsen til Golfen min

Det er ingen problemer med bilen, forutenom at jeg var ute for et ryggeuhell og skal ha bilen på verksted for å plastsveise litt på hekkskjørtet, pusse og lakkere en sprekk opp igjen.

Jeg vurderer for tiden å selge denne til fordel for noe annet da jeg igrunn har gått litt lei, og det var i dag det tikket inn en tekstmelding på mobilen min angående en mulig byttehandel.

Først så tenkte ikke så mye over tilbudet, men begynte å søke litt rundt på finn.no og byttehandelen var ikke fult så uaktuell lenger ut ifra hvilke salgspriser bilene hadde.

Bilen det er snakk om er en Volvo V70 T5 Stasjonsvognen i denne annonsen: Finn Annonsen til Volvon

De feilene jeg har blitt forklart at bilen har er dugg i frontlyktene, samt at sentrallåsen på passasjersiden spretter opp igjen, men låser seg automatisk etter 30 sekunder.

I utgangspunktet er jeg på utkikk etter en mindre bil med firhjulsdrift, men hadde hvert moro å ha eid en slik Volvo og siden jeg var litt lei av bilen jeg har nå, hadde det ikke gjort noe å kjørt en slik Volvo en stund, for å så selge den og dermed kunne begynne på leiting etter den bilen jeg virkelig ønsker meg.

Så hva synes dere om denne byttehandelen? Hva er en reell pris på en slik Volvo mener dere?

Golfen min har en 1,4l TSI (turbo&kompressor) motor som jeg ikke tror har så stor framtid da den allerede er veldig belastet og det er ikke stort mer å hente ut av den.

Volvon sin motor er en sterk motor og føler at motoren i seg selv vil leve mye lenger enn i Golfen jeg har nå.

Golfen min er mer for spesielt interesserte ville jeg tro, i forhold til Volvo stasjonsvognen som gruppen kjøpere er endel større vil jeg tro, men det er en veldig kraftig motor i forhold til hva familiebilene selges med i dag og det øker vel kanskje drivstoffbruket litt og gruppen kjøpere synker litt siden det er de med sans for Volvo og har behov for litt kraftig motor til f.eks å dra campingvogner etc.

2007modell Golf VS 2001modell Volvo er jo fra nybil til bruktbil, men 40,000km på Golfen min snart, kontra 119,000km på en Volvo synes jeg setter Golfen i et dårlige perspektiv i forhold til hvordan jeg kjenner Volvo (for det meste gamle volvoer).

Takker for oppmerksomheten din

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på en måte som du alt har bestemt deg på måten du skriver hehe. Men er vell ikke en dum byttehandel det. Golfen en litt nyere men. Du hadde helt sikkert blitt glad i volvoen, det en en knall god bil og i mine øyne mere bil:) Jeg vet hva jeg hadde valgt men det har ikke noe med saken å gjøre;)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på en måte som du alt har bestemt deg på måten du skriver hehe. Men er vell ikke en dum byttehandel det. Golfen en litt nyere men. Du hadde helt sikkert blitt glad i volvoen, det en en knall god bil og i mine øyne mere bil:) Jeg vet hva jeg hadde valgt men det har ikke noe med saken å gjøre;)

Bestemt meg har jeg ikke, da jeg venter på banken om bytte faktisk er mulig for meg. Siden jeg må få overført panten til denne bilen om det skal være aktuelt.

Jeg kunne kanskje tenke meg bytte, men usikker på om det blir noe lettere å selge, samt om jeg for noe mer for den igrunn.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bytter, trenger du ikke å tenke på å selge.. Du kommer ikke til å ville selge med det første ;)

Volvoen er en utrulig fin bil, og den der hadde vist en ikke så aller værst motor.. :P

Eneste jeg ikke likte med den der, var fargevalget på interiøret.. ;)

Mvh Stian

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider