Gå til innhold

Hei,hvor får man kjøpt styling og triming til en 1969 modell Vw boble?

Ranger emnet


andersio

Anbefalte innlegg

Hei,om kansje et år så ska jeg og fattern begyne og fikse opp hans gamle Vw boble,tenkte jeg skulle bruke den når jeg blir 18,men bare vist vi får inn en del mer Hk og styla den mye,men jeg finner ingen nettsider hvor man kan bestille trimset og styling til Boble. Er det noen som vet om noen nettsider for det?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilcross.no, hør med dem der...er mange gromme bilcross-motorer som går FÆLT...

 

styling er jeg mer usikker på...fjern fangere osv. skikkelig lakk og felger 13" med breikant og senk, da har du tøff bil.:google

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med styling, men du putter ikke plastikk på en så gammel bil. Det du vil ha på en '69- boble er senkeforstilling, litt ok, tidsriktige hjul (Porsche Fuchs er lekkert) og litt sprekere motor. Bilcrossmotor er bare å glemme på gata. Det du vil ha til å begynne med er en dobbelportet 1600 med to doble 40mm forgassere og ok eksos. Da får du fort 60-70hk, noe som faktisk går bra i en lett, gammel boble. Når du er lei kan du oppgradere. Det finnes masse brukte deler å få kjøpt og miljøet i Norge er fullt av ressurspersoner som kan hjelpe deg.

 

Edit: VWNorge - Hovedside

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med styling, men du putter ikke plastikk på en så gammel bil. Det du vil ha på en '69- boble er senkeforstilling, litt ok, tidsriktige hjul (Porsche Fuchs er lekkert) og litt sprekere motor. Bilcrossmotor er bare å glemme på gata. Det du vil ha til å begynne med er en dobbelportet 1600 med to doble 40mm forgassere og ok eksos. Da får du fort 60-70hk, noe som faktisk går bra i en lett, gammel boble. Når du er lei kan du oppgradere. Det finnes masse brukte deler å få kjøpt og miljøet i Norge er fullt av ressurspersoner som kan hjelpe deg.

 

Edit: VWNorge - Hovedside

 

nettop 1600 med doble er det jo ofte i bilcross-bobler, veit ikke hva du tenker på når jeg sier bilcross jeg men..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bruker 1600 i bilcross? De bilcrossmotorene jeg har vært borti har stort sett vært 2l eller større uten kjøling. Ikke akkurat egnet for gatebruk. Hadde en i en gateracer. Holdt vel 2km eller noe slikt...

 

Men som sagt, sjekk forumet jeg lenket til og hør med folk som har greie på slike biler ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersio: Som sagt, kom deg på et annet forum før du lesser ned bilen med juggel fra Hot Shop. Hadde forsåvidt gangstercap en gang i tiden jeg også, men nå vet jeg bedre :)

 

Dersom det er en gammel god sak, så er det helt ok. Men disse nyproduserte greiene er på nivå med Biltema-styling. Det gjelder det meste av stæsj man får kjøpt over disk her i landet. Selvsagt er det en smakssak, men det finnes god og dårlig smak. Sikkert noen som synes Biltemas spinnerkapsler er fine også. Det betyr ikke at det er smakfullt. Så hør med de som driver med slike biler. De vil garantert hjelpe deg på rett spor ;)

 

Kjøpte forresten en kam fra Hot Shop en gang. De sendte den i posten. En avlang tung pakke med Hot Shop i rosa skrift. Har en uggen følelse av at et stk. postmann tror han kjenner til intime detaljer om mine seksuelle preferanser :p

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel ikke gangster caps noe med biltema styling å gjøre.. det er retrostyling det går på.. nå er det vel e selvfølge at folk holder seg unna hjulkapsler på biltema.. har lang fartstid med type 1, og tema og hotshop har ikke mye til felles...

 

andersio: Som sagt, kom deg på et annet forum før du lesser ned bilen med juggel fra Hot Shop. Hadde forsåvidt gangstercap en gang i tiden jeg også, men nå vet jeg bedre :)

 

Dersom det er en gammel god sak, så er det helt ok. Men disse nyproduserte greiene er på nivå med Biltema-styling. Det gjelder det meste av stæsj man får kjøpt over disk her i landet. Selvsagt er det en smakssak, men det finnes god og dårlig smak. Sikkert noen som synes Biltemas spinnerkapsler er fine også. Det betyr ikke at det er smakfullt. Så hør med de som driver med slike biler. De vil garantert hjelpe deg på rett spor ;)

 

Kjøpte forresten en kam fra Hot Shop en gang. De sendte den i posten. En avlang tung pakke med Hot Shop i rosa skrift. Har en uggen følelse av at et stk. postmann tror han kjenner til intime detaljer om mine seksuelle preferanser :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke sammenligne Biltema og Hot Shop, men du kan ikke mene at nyprodusert plastjuggel er retrostyling. Dessuten er det snakk om en '69 modell, og da blir ikke gangstercap tidsriktig. Gangstercap funker på eldre resto-lookere, ikke post '67-biler som denne. Nå er det en smakssak hva man velger å putte på ens egen bil, men en såpass "ny" bil mener jeg at ser best ut uten så mye juggel. Litt senk og fine felger gjør masse med looken på bilen. Linjene på disse bilene er så pene at man bør unngå ting som bryter. Men for all del, dette er bare min mening :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spør en kar altså hvor han får kjøpt deler og utstyr. Ikke om dine sterke meninger..

 

Skal ikke sammenligne Biltema og Hot Shop, men du kan ikke mene at nyprodusert plastjuggel er retrostyling. Dessuten er det snakk om en '69 modell, og da blir ikke gangstercap tidsriktig. Gangstercap funker på eldre resto-lookere, ikke post '67-biler som denne. Nå er det en smakssak hva man velger å putte på ens egen bil, men en såpass "ny" bil mener jeg at ser best ut uten så mye juggel. Litt senk og fine felger gjør masse med looken på bilen. Linjene på disse bilene er så pene at man bør unngå ting som bryter. Men for all del, dette er bare min mening :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke annent enn forvente snakk rundt emnet i en slik tråd !?

At en vennlig stemme forsøker og snakke en Novise i riktig rettning kan jeg ikke annent enn og applaudere. Jeg kjenner ikke til Hot shop eller andre VAG relaterte forettninger, men jeg kan uttale meg generellt. Ny produserte "gadgets" blir allt for ofte produsert med kjip finish og tacky feeling, det er ikke mye og trakte etter.

Sier du fet sen seksti´s boble til meg ser jeg for meg en lav sak med attitude og noen fete mag. hjul fra en udda produsent. Litt tidsriktige og diskret stickers samt to dobble med lange trakter. Ikke en masse tjafs som får det til og se ut som en ett billig glansbilde...

 

Min mening...

våga vägra mainstream!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår