Gå til innhold

Hva skjer om man utsetter betaling av veiavgift?

Ranger emnet


Howie

Anbefalte innlegg

Fristen for og betale veiavgiften har jo gått ut nå.

 

Jeg har enda ikke betalt den, men har tenkt til det denne uken.

Regner med det ikke blir noe problem da de tollvesenet umulig kan ha fått kontroll på det enda?

 

Men vist jeg utsetter enda lengre da?

Jeg skal selge bilen min så snart som råd, skal bare fikse litt diverse småtteri, og den slags kan jo fort ta lengre tid enn hva man tror. Og da tenkte jeg at nye eier kan betale veiavgift for denne, da jeg mest sannsynlig må betale veiavgift for en ny bil?

 

Men hvor lang tid vil det ta før det får konsekvenser?

Vist den ikke blir betalt så får jeg ikke 2009 oblat?

Og er det ikke 2009 oblat på skiltet i mai så blir det vel avskilting av de bilene de finner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få skyhøye gebyrer, er tross alt staten vi snakker om her. Og ja de har kontroll, om betaler for sent må du også betale purregebyret..

 

Og du som stod som eier per 1.08 skal betale avgiften, du som får regningen! Så kan du evt prate med ny eier om han vil betale.

 

Spørs om noen gidder å gi mye penger for en bil med uten betalt årsavgift, koster å værra kar og det koster å ha bil..... Betal avgiften;)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Får ta og betale den da.

 

Men når jeg kjøpte bilen i mai i fjor var ikke veiavgift betalt.

(Viste selvfølgelig om dette)

Så når jeg gikk til biltilsynet så måtte jeg betale veiavgiften før jeg fikk betale årsavgiften.

Men det var ikke noe ekstra gebyr eller noe sånt, så defor jeg tnekte jeg kunne gjøre det samme, og når jeg ser på annonser på nettet er det tydeligvis mange som ikke har betalt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår