Jørgen_Rana Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Takker:)niks, ikke noe annet en boost controller. men viss man regner dumpventil som tunig så er det en stor dumpventil på den :p får ca 20hk mere me den!! eheheh not.. men i dag var jeg og henta ny turbo. siden den gamle er gåen. den lada jeg max 0.9 med i 4gire. og 0.5 i 2 gire, 3 gire ca 0.6. så i løpet av vintern skal den nye monters, litt modding må till... og jeg kommer til og lade org trykk i vinter:) som vil si 0.4. kommer bilder! Dumpventilen gir da ikke bare 20hk, alle med passat lurer jo på seg minst 50 x) Men fra spøk til kanon.. Holder selv på å bygge opp en b21at, derfor jeg spør og graver litt :D Bruker den mye på mila med sånn gjennomsnittlig kjøring ? Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Dumpventilen gir da ikke bare 20hk, alle med passat lurer jo på seg minst 50 x) Men fra spøk til kanon.. Holder selv på å bygge opp en b21at, derfor jeg spør og graver litt :D Bruker den mye på mila med sånn gjennomsnittlig kjøring ? tror det er mere 22.89hk exakt! menne jepp:p aha, ja gasser turbo er mandig:) har aldri målt den. men har kjørt en del mellom Tromsø og Sortland, og det er 40mil. fyller full tank i tromsø, og er framme med godt over halv tank, og da er gassen brukt titt og ofte, mange forbikjøringer, og ofte noen som vil kappkjøre:) så jer syns den bruker vældi lite på lang kjøring:) men meget mye på bykjøring:( på en god kveld med råning og gasspådrag bruker jeg ca 40L :p og jeg fyller 98.. så er litt surt :p Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Ja jeg har fått med meg at forgasserturbo er dyrt i lengden, så det blir nok megasquirt når lommeboka tillater det.. Er jo 17 nå så det blir nok snart lærlinglønn og slikt etterhvert :) Blir nok moro som førstebil i allefall :D Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Ja jeg har fått med meg at forgasserturbo er dyrt i lengden, så det blir nok megasquirt når lommeboka tillater det.. Er jo 17 nå så det blir nok snart lærlinglønn og slikt etterhvert :) Blir nok moro som førstebil i allefall :D har kjørt med det i 1 år nå:p tar hardt på pengboka! ja d kunne vært noe, er lærling nå, men har et år og noen månder ijenn, så har jeg full lænning:D da blir det saker! ja, første bilen burde ha litt futt:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 noen som vet om brae nettsider som selger nipler og slikt til turboer? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Tenkte du på nippel til Olje, luft eller vann ? :P Turbofun.no har restriktorer og noen nipler til olje vet jeg.. Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 hvordan finner jeg ut AN gjenge str på min turbo ? til olje og vann tilkoblinga. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 det er gjort på en halvtime ;)har slike selv, innfelt. hehe, ja er jo sikkert det, men åssn laga du hulla ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Tenkte du på nippel til Olje, luft eller vann ? :P Turbofun.no har restriktorer og noen nipler til olje vet jeg.. ja jeg trenger slike nippler :) har dem slikt på Biltema ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Kan godt hende, men tror du har bedre sjans på tess hvis du har det i nærheten, eller quale eller noe i den duren :) Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Kan godt hende, men tror du har bedre sjans på tess hvis du har det i nærheten, eller quale eller noe i den duren :) Har shs performance rett neffor her, men hører di tar betalt for og komme med tips og hjelp.. fant mye bra på turbofun, kommer til og bestille derifra:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Beste sort :) Ny og større turbo eller samme "størrelse" ? Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Beste sort :) Ny og større turbo eller samme "størrelse" ? kjøpte meg turbo for noen dager siden. men den var feil :( så er fortsatt på leting! kommer til og selge den jeg kjøpte feil. den er HELT NY! Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Finni deg ny turbo? Har du hatt mye problemer med motoren din eller har det bare vært tut å kjør? Spørr siden, har kansje en at motor på gang:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Finni deg ny turbo? Har du hatt mye problemer med motoren din eller har det bare vært tut å kjør? Spørr siden, har kansje en at motor på gang:) nei sliter enda med og finne turbo, fant en som jeg kjøpte, men den passa så klart ikke. har vært tut og kjør ganske lenge nå:) men har vært litt plaga i det siste. men tror det bare er pluggene som er gåen. men bruker jo grønnjævlar med suppe. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg