larmen Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 har nettopp kjøpt en 96 mod grand voyager 2,5td og lurer litt på hvilke oljeviskositeter som kan anbefales til disse motorene. har registrert at de har problemer med å holde oljetrykket oppe.ble anbefalt fra merkeverksted å bruke en 10w-40 mineralolje,men lurer på om det ikke er mer fornuftig med en 5w-50 syntetisk olje? denne vil jo komme fortere rundt i motoren når det er kaldt,og være tykkere når den er varm,og dermed holde trykket oppe. syntetisk gir jo også mindre avleiringer i motoren. spurte på verkstedet,men de kunne ikke gi meg svar på dette. ellers så kunne det vært fint å høre fra alle de som har positive erfaringer med disse bilene,og ikke bare fra de som har trøbbel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Jeg har prøvde med 20W-50 olje, og det ga bedre trykk på varm motor, men når det var kaldt tok det lengre tid å få opp trykket enn med tynnere olje. 5W-50 burde fungere bra både på kald og varm motor. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoffers Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Traktor olje fungerer også veldig bra, og hverken skader eller avleirer i motoren. Dessuten blir du kvitt eventuell ventilklikking. Mange som får seg en overraskelse når de bytter til traktorolje. Bilen går bedre og klikker mindre... Siter Volvo 850LW 1995 - 2,0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pussywagon Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 kjøp chrysler sin egen olje du.den er bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pussywagon Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 eg har ein 1996 g.voyager med 2.5td. den er jeg fornøyd med.har godt 250tusen km.va på eu-kontroll sist uke,0feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SantaFe-69 Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 Syntetisk og semi-syntetisk olje blir for tynn, og dermed klarer ikke oljepumpen å opprettholde nok trykk til strammere etc. Vanlig tykk mineralolje er anbefalt. Quaker State har brukbare alternativer. Brukes mye på Starcrafter og større amerikanske diesler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 8, 2009 Rapporter Share Skrevet November 8, 2009 Syntetisk og semi-syntetisk olje blir for tynn, og dermed klarer ikke oljepumpen å opprettholde nok trykk til strammere etc. Vanlig tykk mineralolje er anbefalt. Quaker State har brukbare alternativer. Brukes mye på Starcrafter og større amerikanske diesler.. Sludder! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Anbefalt olje for disse motorene er 15W40 mineral! Castrol GTX eller Mopar`s orginal 15W40. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.