Gå til innhold

Opel Corsa 94´ - tomgangstrøbbel

Ranger emnet


Chs85

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt snodig problem med min corsa når motoren er kald. Når den starter, ligger turtallet på rundt 2000 omdreininger de første minuttene til den har blitt varm, deretter stabiliserer den seg på ca 750.

 

For ca 1 uke siden hadde jeg den inne på verksted og fikk byttet toppdekselpakning og 2stk slanger til veivhuset, for å fikse en oljelekkasje som hadde sitt utspring der.

 

Noen dager etter dette verkstedbesøket har bilen min gått fra ca 1000 omdreininger på tomgang når den er kald, til nesten det dobbelte.

 

I dag tidlig hadde jeg den inne på nytt for å sjekke dette problemet, men da fant de ingen feil. Det skal sies at motoren på dette tidspunktet allerede var blitt noe varm og derfor gikk relativt jevnt. Det ble sjekket for falskluft uten at de fant noe.

 

Like før jul fikk jeg byttet slangen til innsuget, pga falskluft, og det løste falskluftproblemet. Falskluften gjorde i dette tilfellet at turtallet var veldig ujevnt HELE tiden, også når den var varm, så mitt nye problem er noe forskjellig fra dette.

 

Det er som sagt bare de første minuttene dette skjer, dvs at den ligger på ca 2k, og vugger litt opp og ned, helt til den kommer ned på ca 750. Når motoren er varm fungerer bilen helt fint, ingen motorlampe lyser, og ingen rare lyder.

 

Dilemmaet mitt er at jeg er på et studentbudsjett, og den forige reprerasjonen letta meg for 4000kr, så om dette problemet viser seg å ikke være noe som går på garantien for deler/arbeid hos verkstedet kan det blit kjipt for lommeboken :/

 

Noen forslag ?

 

 

Edit : Bilen er forøvrig en Corsa 1.4si gls 90hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår