EskilF Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Problemet startet med at ladelampa lyste/glødet såvidt forrige uke. Jeg kjøpte nye børster/ladereg. uten at det hjalp. Tenkte det var dynamoen og kjøpte faktisk ny dynamo også (1700kr) - uten at det heller hjalp! Når bilen står, måler batteriet 11,8v. Så fort jeg skrur på tenninga synker spenningen med ,01 per sekund. Er dette normalt? Hvis jeg tester litt går spenningen ned til 6-7v og lar jeg bilen stå, stiger volten til 11,8 igjen. Har ikke fått målt dynamoen, men den er 100% ny. Og jeg koblet kun til B+ og d+. Riktig? Ladelampa lyser konstant. Forsøkte å pusse jordingspunktet ved batteriet og på girkassen nå i sta uten at det hjalp stort. Batt.polene ser ok ut. Vil gjerne ha bilen på veien igjen snart! På forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Har du spenning på D+ når du skrur på tenninga da? D+ er magnetserings spenningen, og må være der for dynamoen skal lade Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EskilF Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Gikk ut og målte D+ nå nettopp: Uten tenning: fikk jeg minusverdier på multimeteret Med tenning: ca 1,35 volt Hvordan kan det tolkes? Og det at spenningen synker med 0,01 per sekund med tenningen på - er det normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EskilF Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Et spørsmål til i samme slengen - når det gjelder jording til dynamoen, så er jordinga basert på at selve dynamoen er koblet til godset? Er det kun B+ og D+ som skal kobles til? (w har jeg utelukket siden det er for dieselbiler..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg