Rat Fink Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Originally posted by Bøgge ja fastback er mye råer men også dyrere! Fy faen! den var rå! men er kanskje litt råere den som har rett bagasjelokk. hvor mye må jeg eventulet betale for en helt ok fastback med 300hk? har også tenkt på import, hvordan fungerer det? Her en Norsk -70 FB tilsalgs på en svensk...side: http://www.nitroz.se/plank/salj.asp 1970 Mach1, 1970 Mustang Mach1, gul/svart,351c4v,aut,ps,pb,shakerhood, Magnum 500. Original Grabber orange bil (kun 1970?) Selges nok 140.000,-. Kan ta Mopar B/E-body,57 Bel Air eller 58 Impala i bytte. Roy, Norge, 2003-11-18 - 16:30:06 IP: 130.67.170.236 Annons # 63439 Telefon: 0047-70069606 / 90926072 :D Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Originally posted by Bøgge hva er forskjellen på bigblock og smalblock? (V8) Lærte akkurat nå at definisjonen mellom smallblock og bigblock er at hvis det er mere enn 4.5" mellom sylinder senterene er det en bigblock Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Kan jo også velge no mitt i mellom. Vektforskjellem mellom Chevrolet Big Block og small block er 40Kg. Pontiac maskinen veier 20kg mer enn Small block chevy. Forøvrig er det jo en liten fornulig sak at Chevrolet small block 400 og Pontiac 400 har samme slaglengde og borring. Går du opp i større motorer Chevy 454 og Pontiac 455 blir forskjellene store. Pontiac har siden 56/57? hatt samme block. Og det er jo en grense for hvor store sylinder foringer man kan ha så slaget i en 455 er veldig langt kontra 454. Fordelen er at du får et bedre bunndrag (dreimoment), ulempen er at motoren ikke tåler like mye turtall. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 De tidlige (1964 1/2 t.o.m 1966) Mustangene var svært spinkle når de var utstyrt med rekke-6'er. Bare 4 hjulmuttre indikerer f.eks svakere bakaksel enn 8 toms, som er det minste en bør gå for med V8. Hvis du er i tvil om graden av ombygging som trengs fra 6'er til V8'er, sjekk orginal sporvidde på de to motor-alternativene. Dersom sporvidden foran er bredere på V8 utgavene enn på 6'er utgavene, regn med masse ombygginger!. Hele forstilligen pluss bakaksel må da byttes i tilegg til "vanlige ombygginger som motorfester, plassering av din slanger, el komponenter osv. Hvis dette er dataer som er vanskelig tilgjengelige, ta kontakt med Pony Parts (norsk spesialfirma på Mustang) eller den norske Mustangklubben. En lang smal "høvelbenk" av en rekke6'er er i fysisk form svært forskjellig fra en kompakt jernklump av en V8'er. De fyller opp motor-rommet på helt forskjellige måter. Dette gjør ofte ombygginger enda mer omfattende enn man tror på forhånd. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.