Gå til innhold

audi a6?

Ranger emnet

pinjo

Anbefalte innlegg

har sett litt etter bil nå siden jeg blir 18 snart:D (wii)

har sett på audi varebil og sett meg ut noen som jeg har litt lyst på... skal bruke ca 150 000.

men lurer på den 2,7 biturboen til audi, er det mye feil med den? noe jeg spess. bør se etter?

også den 2,5 tdi motoren... vet at disse havarere etter en viss tid.. trenger litt info om denne, noen som ka hjelpe meg?

er det ellers noe jeg bør være obs på når jeg skal kjøpe en sånn bil?

på forhånd takk:)

mvh. Magnus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge motorene er meget bra!

2,7 har jeg ikke hørt noe gale om, men 2,5 har ett rykte for å ha en feil med kam eller ventiler.. Selv om pappa aldri hadde problem med sin 2,5, som han hadde i ni år, med en del flere hk enn originalt..

BMW 535D Hartge

X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg har hørt da, er at hvis du kjører 2,5tdien hardt heletiden får du ikke kjølt ned toppen nokk pga at olje kanalene er for små... men mye kan vell skyldes bruker feil og da... er mekanikker selv og ser mange bruker feil som fører til motor havari...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5tdi motorene (150/180hk)har fra starten av hatt dårlig legering i kammakslene.Noe som gjør at de blir myke og at vipparmene graver seg ned i stålet tilslutt og forårsaker et nødvendig bytte (koster ca 35.000 å få fikset opp igjen inkl arbeid såfremt ingenting annet er skadet i toppen)

Audi har utviklet kammene i ettertid så man skal slippe dette problemet.Må legge til at det også har sammenheng med hvilken olje og hvor lenge det har gått imellom oljeskiftene som forringer kammakslene også.

jeg selv har en 2000modell A6 2.5tdi 150hk som har gått 254.000 nå,men byttet kammer og vipparmer på 223.000km.

Det kan også forekomme at tiptronicboksene ikke holder.Det skyldes simmering i boksen som hardner og slipper ut oljen fra gearboksen.Det fører til havari.Hvis man skal lete etter ting med disse bilene så sjekk ut sånne ting iallefall.Andre har ikke byttet noen av disse tingene.

Det velger jeg å tro at de har hatt godt oppfølging i tide og fått skiftet olje +++ kanskje heller litt før selve serviceskiftet :-)

Men kjøremaskiner er dette og anbefaler deg å få tak i en iallefall ;-)

Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider