Gå til innhold

Volvo 440 panser

Ranger emnet


Moken

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har noen spørsmål anngående min volvo, det er en 440Glt 89 model.

 

Jeg har nå en stund lurt på om panseret og font lykktene fra en nyere volvo 440 eller 460 (fra 93 og oppover) kan passe på min 440 av eldere utgave. Grunnen til at jeg vil bytte er for at det vil se finere og tøffere ut.

 

Jeg har lest en del på forskjellige forumet anngående 400 serien, mange sier at det rett og slett er en dritt bil osv, rustete og dårlig ditt og datt.

 

Eneste jeg har hatt problemer med var startmotoren som ikke ville gå helt tilbake etter innslaget så den låste seg, men det ordnet jeg med å smøre opp og blåse ren startmotoren. rust er det veldig lite av, eneste stedet som har litt rust, er det ene festet til 440 spoileren og feste til radio antennen, ellers er det en strøken og flott bil etter min mening.

 

Eller er det bare jeg som har vært heldig med bilen ?

 

 

Mvh Morten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel som med alle andre biler - noen ruster - noen ruster ikke - noen blir vedlikeholdt - andre blir ikke vedlikeholdt.

 

Min 1996mod 460 ruster om kapp med hårveksten i trynet mitt, men ellers ser det ut til at den holder i mange år til. Det er spesielt hjulbuene bak som ruster på disse bilene. (tror ikke jeg har sett noen uten rust i hjulbuene pr. idag). Fordelen med denne rusten er at du slipper å valse hjulbuene bak når fetere gummi skal på - det er jo bare å kutte vekk hele leppa. Originalt er skjermkanten nesten 1,5 cm så den må moddes for å få plass.:) Ellers kan det nevnes at elektronikken på disse bilene stinker råtten løk.

 

Jeg tror lett du kan smette på nyere front på din bil (eller rettere sagt: alt går ann bare du har viljen til å gjennomføre det). Men ditto viktigere må jo være rumpa på bilen - de gamle lyktene er lite tøffe sammenliknet med nyere, samt støtfangeren bak.

 

De positive tingene med disse bilene: Billige, bruker lite drivstoff, tøffe når de er senket, relativt spreke, lette (og blir lettere år for år :)) og klassens desiderte beste kjørekomfort.

 

Lykke til med 440'n din. Jeg skal legge ut et bilde av 460'n min her når sommerlissene er på plass.

-97 Mercedes C180

-10 Honda Insight Hybrid
-03 Land Rover Freelander 1,8 S
-78 Porsche 911SC 3,0
-65 Porsche 911 3,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ;)

 

har sett på en 440 med nyere panser , bilen skal selges for vrakpanten pga bak delen av bilen er knust men fronten er helt fin, motoren er ikke noe jeg vill ha, den jeg har nå er mye sprekere en den som er i den bilen. Motoren er en 130 hk injection, men uten turbo da.. skal se om jeg får tak i en motor som er like god med turbo på ;)

 

skal også bytte baklyktene og senke bilen litt og kansje få ny lakk

 

Må si jeg er heldig med bilen anngående rust, hjulbuene er helt fri for rust, er ikke rust i det hele tatt, som nevnt er det det ene spoiler festet og antenne som er rust på, er også noen få små overflate rust flekker på taket. elektronikken er det ingenting som feiler, har ikke hatt noe feil bortsett fra at startmotoren måtte smøres opp og jeg måtte bytte bateri.

 

 

 

skal slenge inn noen bilder senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår