Gå til innhold

Skogsgrønn 2,5l weber Långfemma 1975

Ranger emnet


Toførti

Anbefalte innlegg

Var å kikka på motor igår. En rallymotor bygget av seriøst firma i svergie (husker ikke navnet). Er brukt litt i rally. Altså en B230 med stroke veiv til 2,5 (antar at den er noe borret også), 531 topp som det sikkert er gjort en hel del med, 2 doble 50mm webere, grenrør, samt en grom clutch medfulgte osv. Vet ikke så mye spesifikasjoner enda, men det var ivertfall en seriøst bygd motor som han mente burde klare rundt 260 hk (i motoren). Motor helt klar til å settes inn i bil. Han hadde også ei girkasse m45 dogboks som også var til salgs.

 

Prisen på motor var 20000 svenske kroner, og girkassa ville han ha 10000 eller en pakkepris på begge deler 28000 SEK.

 

Så jeg lurer på om dette er noe å satse på?

Er prisen grei?

Det skulle også vært intresangt å vite hvor mye dette vil koste å bruke, altså bensinforbruk?

Neste prosjekt blir 245 veteran 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bensinforbruket kommer til å være helt sinnsykt, for å ha avklart det med en gang :)

 

Sånn ellers, HVIS det er seriøst bygd, og den er kjørt med så du veit at alt "henger sammen" så vil jeg påstå at prisen er veldig god og effekten.. Ja.. Det går noe helt sinnsykt ;)

 

Ville kjøpt med kassa, hvis du veit at den og er god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Frister veldig altså, å så enkelt å montere ned i min 1975 veteran ingen elektronikk, bare å sette inn, sette på ei bensinpumpe (fulgte med inklusive bensintrykkregulator) hekte på gassvaier og kjøre. Samtidig som det er en klassisk måte å trimme på som passer i en veteran bil mener jeg.

 

Har for meg at en sugemotor er veldig slitesterk og holdbar siden de bruker det mye i rally, mindre havari en med turbomotorer, eller har jeg feil?

Neste prosjekt blir 245 veteran 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som fins av papirer på motoren men får spørre om det. Men er ikke no tull og kan sikkert finne ut mer om hva som er gjort med den ved å spørre forige eier eller firma som har bygget den. Den er jo blitt brukt i rally men skal være bra i orden og så ut til å være bra også, ikke noe oljesvetting eller noe sånn, ren og pen motor. Har veldig lyst til å slå til på dette. Drømt om grom sugemotor lenge. Hvor mye ca får man ut på hjula med 260hk i motoren tro?

Neste prosjekt blir 245 veteran 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket behøver ikke å bli så ille nei!!!! min er på under 1,2l/mil!

Å dette er vel en grei pris men det som er dritt er at det sikkert er en komp på nærmere 12,5:1 på den, noe som sliter motoren utrolig og blir et helvette å kjøre på veien, men får du ned kompen litt så blir det konge! (dreie av stempler eller frese ut i toppen)

 

Å bygge dette selv koster det dobbelte.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Forbruket behøver ikke å bli så ille nei!!!! min er på under 1,2l/mil!

Å dette er vel en grei pris men det som er dritt er at det sikkert er en komp på nærmere 12,5:1 på den, noe som sliter motoren utrolig og blir et helvette å kjøre på veien, men får du ned kompen litt så blir det konge! (dreie av stempler eller frese ut i toppen)

 

Å bygge dette selv koster det dobbelte.

 

medfølgende lavere effekt...? hmmz... trodde vi var for litt performance her jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår