Gazoline Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Er det de samme stemplene\rådene på 230e motoren som med 230et. Med andre ord, er det bare turboen+ tilhørende deler som må monteres? Og passer en turbo fra b21et over på en 230e? Siter Volvo 242 Turbo 76` Mitsubishi Lancer 95` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 ET har mye lavere komp enn E-motor, som kommer av stemplene. (Altså du må bytte stempler) Rådene er like, men vil på det sterkeste annbefale å få tak i f/ft/fk-råder som er nyere enn 89, de sterkeste orginale. Resten er bare plug&play, men må jo ha nye dyser osv da. Jeg har et-stempler til salgs :) Send PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Grenrør og turbo passer om hverandre med unntak av at nyere grenrør har labyrinttetning siden de har mitsu turbo. Jeg ville fraråde unge herr line å bytte til b230et motor, du bor jo fatsan meg nesten på grensa til sverige så kjør over og hent en FT/FK motor. Bedre sprut får du med på kjøpet også. EDIT: M-rådene sitter i b2x og passer overhodet ikke i b2xx motorer. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 EDIT: M-rådene sitter i b2x og passer overhodet ikke i b2xx motorer. Sorry! Min feil! Mente at han burde bruke råder fra b230f/ft/fk, som er nyere enn 89, da de sterke rådene kom! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gazoline Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 aha, ja har titta en del på blocket osv og tenkte hvis jeg slapp og bytte stempler hadde det jo vært null stress å hivi over turbo, grenrør osv. Men blir ikke noe ny motor enda, må få eu godkjent bilen først, mangler bare ryggelys nå så ern klar :D Siter Volvo 242 Turbo 76` Mitsubishi Lancer 95` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Bare å dra og hente seg en motor det vettu. Sjekk også innom tpc forumet i ny og ne, henner det dukker opp noe. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg