Mikael1977 Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Lyden er RÅ, men spørsmålet er hvis det er bra for motoren/turbon når luften går tilbake? Og forsvinner ikke hele poenget med dumpventil hvis luften ikke kommer noen vei...? /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Vad må man ut med for at få seg en Forge resirk. ventil? /M Under 1000 lappen for en Forge 007P, vil jeg anta. Eller du kan kjøpe min gamle DV fra Dahlbäck Racing, kostet ca kr 1.200,- Veldig lik Forge sine. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Lyden er RÅ, men spørsmålet er hvis det er bra for motoren/turbon når luften går tilbake?Og forsvinner ikke hele poenget med dumpventil hvis luften ikke kommer noen vei...? /M Der har du vel et poeng vil jeg tro. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 flere tunere i engeland har funnet ut at når man veier performance mot holdbarhet har ikke en DV noe for seg på en turbo mindre en T4 strørelse og på ladetrykk under 2 bar. hadde Dv hatt noen nytte på små pingleturboer hadde de vel brukt det på Gr.a rallybilene på slutten av 80 talle? mens på Gr.A RS500 brukte de DV, men der med T4 turbo å oppimot 2.5 bar. Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 flere tunere i engeland har funnet ut at når man veier performance mot holdbarhet har ikke en DV noe for seg på en turbo mindre en T4 strørelse og på ladetrykk under 2 bar. hadde Dv hatt noen nytte på små pingleturboer hadde de vel brukt det på Gr.a rallybilene på slutten av 80 talle?mens på Gr.A RS500 brukte de DV, men der med T4 turbo å oppimot 2.5 bar. Hvilke tunere? Noen som tuner VAG også? Hva er da VAG sin grunn for å bruke DV? Regner med at rallyteamene har råd til å ofre litt holdbarhet når de kan bytte turbo oftere enn andre dødelige. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Delene i en rallymotor har vel ikke like lang tjenestetid som delene i en hverdagsbil. Den DV`n som VAG monterer fra fabrikk må vel ha en viss betydelse, hvis ikke så tror jeg neppe denne hadde blitt montert... Delene holder sikkert for litt juling, men jeg vil ikke ta sjansen med bilen min :D /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 vet ikke om noen av de tuner vag motorer, men de har bygd motorer siden før 1.8T fantes. Vag sin grunn til å bruke DV er vel som alle andre sin grunn. nettopp å få en mykere motor for olga på 90, sierra cosworth kom også med en resirk dump originalt. har også lest samme uttalelser fra de som driver med turboer... I en gr.a bil ville de neppe ofret holdbarheten. de bilene skal tåle fult kjør over lenger tidsperioder,. Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 I en gr.a bil ville de neppe ofret holdbarheten. de bilene skal tåle fult kjør over lenger tidsperioder,. Det jeg mente var at den trenger ikke holde 300.000 km. Det er holdbarhet. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolai Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 men mikael. sånn som du har kjørt med den etter monterte dumpen, er det jo samme effekt som null dv. Siter Skoda Superb Elegance http://www.skodaklubbnorge.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Hehe Nic. DV`n satt riktig i omtrent 1 dag, men siden den ikke dumper/resirkulerer luften så har jeg slengt tilbake den orginale. Skal teste en Dahlbäck dump som Vidar har liggendes...blir det bedre så kjøper jeg den og kaster den gamle dumpen langt ut i Østensjøvannet ;) /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 kaster den gamle dumpen langt ut i Østensjøvannet ;) /M Miljøsvin! Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 sikkert en eller annen fugel som har bruk for denne... :D /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 sikkert en eller annen fugel som har bruk for denne... :D /M Har vi flaks så kanskje én av de 75 millioner måkene kvæles av den, eller noe. Hater måker. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Lyden er RÅ, /M Men er råere! Haha Hvorfor ler man av sånt? Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Spørsmålet er vel egentligen hvorfor man MONTERER en sånn greie :D /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg