Trond D Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Hei. Driver og montere alt etter topp-pakning bytte. Det har seg slik at gummiringen som skal være på retur røret inn i blokka har sklidd inn. Går det ann å ta av bunnpanna sånn uten videre eller må jeg ut med motor? Takker for svar :) Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Fant ut at ringen ikke kan gjøre noe skade så da kjøper jeg bare en ny og lar den ligge der. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Er sil på oljepumpa, så den gjør nok ikke så store skaden... Må av med deler av clutch-kåpa? husker ikke helt hva d heter i farta, er hvertfall den delen som er over bakre del av bunnpanna, også må motorfestene løsnes, også må motoren heves noen cm med elefant, eller liknende, for så at du kan ligge under som en sånn møkkete polakk å skru av alle skruene til panna:P hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Er sil på oljepumpa, så den gjør nok ikke så store skaden... Må av med deler av clutch-kåpa? husker ikke helt hva d heter i farta, er hvertfall den delen som er over bakre del av bunnpanna, også må motorfestene løsnes, også må motoren heves noen cm med elefant, eller liknende, for så at du kan ligge under som en sånn møkkete polakk å skru av alle skruene til panna:P hehe Hehe, takker. Blir til at jeg lar den være, kan jo hende at den kommer ut ved et oljeshift. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 med 90% sansynlighet blir den liggendei hullet til tappepluggen ved oljeskift, så bare føl etter den med lillefingeren neste oljeskift du ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnebo1 Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 villa tatt og tappa ned olja nå eg kan vare at ringen følger med veiva ved høye omdreininger. kan da også legge seg for underspylinga av stempel og sånt.villa vertfal prøvd og kjent etter den med en streng inn tappe skruen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 har fiska med streng og fing, borte vekk. Men når jeg har oppstart så bytter jeg olja ganske så raskt og sjekker en gang til om den dukker opp. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pv_Anders Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 tror ikke akkurat gummiringen gjør skade.. blir nok ganske fort grapsa når du ha noen tusen omdr. på motoren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.