Gå til innhold

For liten strøm til forsterker?

Ranger emnet


sivelo

Anbefalte innlegg

Nå har jeg koblet begge mine forsterkere til russebilen. På caravelle coach 1990 modell. Men det som er problemet mitt, er at BM

<a href="http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=ZX3-T6D&vg=79&vgpath=Varekategorier/48/7/79"> zx3-t6d</a> får for liten strøm(den viser LO). Jeg bruker 6 kvadrat strøm/jordingsledning ved at jeg trekker strøm fra 2 paraellkoblet batterier. For BM forsterkeren sier at den får LO (altså lav strøm) at den ikke klarer å dra 1 * 12" Sony xplod 330rms(1300) watt @4 ohm. Jeg skal få den til å dra 3 suber. Den andre forsterkeren bruker jeg bare til mine 4 * 6*9 2 veis sony xplod. Så mitt spm er da. Hvordan kan jeg kan få fikset dette uten hjelp av kondensator? Og har en liten feeling på at dynamoen ikke klarer å lade opp disse 2 batteriene på likt. Slik at dynamoen kan gå til dunndass :/:(.

 

Takk for alle svar som hjelper meg^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg koblet begge mine forsterkere til russebilen. På caravelle coach 1990 modell. Men det som er problemet mitt, er at BM

<a href="http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=ZX3-T6D&vg=79&vgpath=Varekategorier/48/7/79"> zx3-t6d</a> får for liten strøm(den viser LO). Jeg bruker 6 kvadrat strøm/jordingsledning ved at jeg trekker strøm fra 2 paraellkoblet batterier. For BM forsterkeren sier at den får LO (altså lav strøm) at den ikke klarer å dra 1 * 12" Sony xplod 330rms(1300) watt @4 ohm. Jeg skal få den til å dra 3 suber. Den andre forsterkeren bruker jeg bare til mine 4 * 6*9 2 veis sony xplod. Så mitt spm er da. Hvordan kan jeg kan få fikset dette uten hjelp av kondensator? Og har en liten feeling på at dynamoen ikke klarer å lade opp disse 2 batteriene på likt. Slik at dynamoen kan gå til dunndass :/:(.

 

Takk for alle svar som hjelper meg^^

 

 

Med de effektene du snakker om her så ville jeg løpt en tur på biltema å kjøpt meg ny strøm og jord kabel på 16mm2 eller mer, jeg ville også passet på at jeg hadde sikkelig kable mellom batteriene og mellom batteriene og dynamoen.

 

Når det gjelder dynamoen din, ja den kan fort gå i filler med det oppsettet, men jeg tviler på at den gjør det de nærmeste dagene, hvis du lader batteriene hver kveld eller dag, når bilen ikke er i bruk så vil nok dynamoen overleve russetia iallefall.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i slike situasjoner du må spørre deg selv "Hva ville Optimus Prime gjort?"

 

Nei serriøst, er battereiene ok, hvor store er de? er de vedlikeholdsfrie?

 

hehe ja hva ville han gjort?:P hehe...

 

Det er et biltema batteri 85ah og et banner 85ah. Biltema batteriet er helt nytt og banner var full ladet før bruk. De er vedlikeholdsfrie^^. Er ikke noe dritt eller hva du kaller det grønn aktig greiene på batteri polene :P. har batteri fett på polene.

 

Men nå har jeg testet BM forsterkeren med 12 kvadratskabel. Det funket dårlig. Jeg koblet til og med den andre forsterkeren ut og det hjalp ikke enn dritt!:S

 

Så det jeg lurer på da...er om jeg burde kanskje bytte forsterker til en monoblokk? som klarer å dra 1 * 12" Sony xplod åpen kasse og 2 * 12" sony xplod lukket kasse. Vil ha mest trykk så hvis det hjelper å fjerne åpne kassen for å få mere effekt til lukket kassen så gjør jeg heller det^^.

 

Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre eller burde gjøre?:)

 

takk for alle svar igjen!!^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg 21mm2 kabelen de har på biltema

 

2 forskjellige batterier er ikke så bra sier folk

kan vist lade hverandre ut osv

 

Jeg vet det^^ Men BM forsterkeren har funkert fint før. Men har klart å få noen ganger en kortslutning for en jordning ikke var satt helt fast i forsterkeren.

 

Men 2 batterier er det jo bare å sette et lade rele i mellom^^ Men jeg vil tvile på at det er problemet at batteriene lader seg hverandre ut. For da ville jeg jo aldri fått start på bilen.

 

Har en liten følelse at det er forsterkeren som har gått etter de kortslutningene. Altså et eller annet som har ryki i forsterkeren. Men vet jo ikke:S..

 

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke slik at man ikke skal ha batteri fett på selve polene. men bare på kontaktene.

eller tar jeg litt feil nå.

 

Er bare positivt å ha batteripolfett på batteripolene, det ligger liksom i navnet. Greia med det fettet er at det leder strøm ekstra godt og bedrer kontakten mellom feks. batteripolen og batteripolskoen.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målt spenningen INN på forsterkeren da?? kanskje en idè det..?? måler du 14v der, så er det jo opplagt at det er noe feil med forsterkeren... En kondensator vil bare gjøre det værre, så drop den tanken. Du har også for tynne strømkabler ;)

 

Kjøp deg et par soundmagus forsterkere, så blir det lyd... Ræva lyd, men du kan ikke forvente annet av den sony møkka ;)

 

Er det bare meg, eller får de aller fleste russ tilbud om xplode om dagen? Er jo noen som spør om xplode møkka nesten hver dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få kjøpe 2x12 sony explod av meg hehe hater utseende på dei:P 2x4ohm 400rms 1400peak...

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ZX3-T6D forsterkeren er jo på hele 3900 watt. Må nok ha større ledninger på den enn 21mm2 fra biltema. Jeg har 1 AWG eller 50mm2 ledning som er 5 meter på min bil med 1000 watt forsterker. Nå har jeg overdimensjonert strømmen min, men en forsterker kan aldri få for mye strøm. Hvor langt unna batteriet skal du ha forsterkeren? HVis du skla ha hjelp til kobling av anlegg, så er det en fin guide på Bilradiospesialistens tips og tricks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare takke for svar fra alle sammen :) Men tenkte veldig på det spm med hva ville optimus prime gjort?:P Å fant det selvfølgelig ut^^ Fant spenningsfall mellom batteriene. LOL! Var noe galt med sikringen :S for målte ganske stort spenningsfall på sidene av sikringen:P hehe...Så nå fungerer alt som det skal. Å skal si BM drar de 3 xplodene ganske greit^^. Så ble ganske bra lyd :D

 

Så igjen takk for alle svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår