Tvåførr-Carl Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Etter en dag med kjøring parkerte jeg hjemme for å skifte en sikring som var gått. Nr. 16 (8a)for h. p-lys og lys i dashbord. ved en feil satt jeg i en 16a sikring og det begynte å ryke, men det ga seg med en gang. etter det fikk jeg ikke start på bilen. Prøvde å trille den igang og men virker ikke som den tenner. har ikke hatt noen startproblemer før, så lurer på om jeg kan ha brent noe som kan ha noe å si? er veldig takknemlig for alle svar. Bilen er en 1981 244 med 23a-motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Skal ikke være mye elektronikk på den motoren der.. Trenger mer eller mindre bare noen få ledninger for å få start. Har du manuell eller automatgir? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr-Carl Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 manuell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Sjekk om du har gnist.. Har du det skal den starte.. Er igrunnen ingen sikringer som gjør slik at du mister gnist mener jeg..? Kan være at noe i tenningslåsen har brent seg.. Er jo der motoren får strøm til å gi gnist. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr-Carl Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Har en delebil fra 1986. Er tenningslåsen fra den lik den fra 1981? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Tenningslåsen er vel lik, men kjedelig å må ha 2 nøkler da.. Du Kan jo starte med å måle coilen da! :) Se om du har 12v inn på den når du setter tenninga på 2 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr-Carl Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Var nede å målte nå. fikk 6,40 volt. er det en motstand eller en kondensator som kan ha svidd seg? eller er det tenningslåsen som er brent? takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr-Carl Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 var nede å trakk ny kabel rett fra batteriet til coilen nå. fungerte ikke det heller. prøvde med startgass og, men ingen respons. målte over coilen og fikk noen volt lavere enn det burde være over sekundærspolen, så prøver å bytte coil, har en liggende. om det er noen som har noen tips eller kanskje vet hva som kan være problemet så er jeg evig takknemlig for det. begynner å bli litt frustrert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.