Gå til innhold

Morten´s 98 Passat *nye bilder*

Ranger emnet


MortenFisk

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo takk for det! Smaken er som baken ja : p Jeg hadde jo ikke sett noe av dette på en lignende bil før, og bildene på nettet kan ofte være litt misvisende, men alt i alt er jeg fornøyd. For meg er det helhetsinntrykket jeg var ute etter å forbedre. Ehm, joda, hovedlyktene er pene de. Kjøpte de gjennom bsbildeler.no, så ved å følge "velg din bilmodell" så kommer man fram til dem : )

Kostet 2600-2700 ca. tror jeg

 

Heisann..Fine lykter.Du betalte 2600-2700? Var det med pærer også? Hvilken pærer bruker du? H4? Blue Vision? Er lyset bra?

 

Passat sine standard hovedlykter er jo dårlige,hvertfall mine!:) Har tenkt å kjøpe disse Hovedlyktene Black+Angeleyes/Indicator /DeLight lyktene men er usikker på om dem er bra? Tilbakemelding på lyktene? Er Angels Eyes ringen er det led eller er det gass?

 

Sprederne/tåkelysene dine var bra! Merke og pris?Hvor får jeg tak i disse?

 

Mvh

 

Eparco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldig du e.. har enda ikke vært så uheldig :( i vilken sone og hvor fort? :)

 

jepp, skal bare være glad jeg ikke mista lappen. Er i 80 - sona fra landsbygda ned til tettstrøket, sivilbilen hadde målt meg over 3,5km med 106 i snitt. På denne strekningen er det unormalt at jeg ikke tipper over 150, så var flaks spør du meg : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..Fine lykter.Du betalte 2600-2700? Var det med pærer også? Hvilken pærer bruker du? H4? Blue Vision? Er lyset bra?

 

Passat sine standard hovedlykter er jo dårlige,hvertfall mine!:) Har tenkt å kjøpe disse Hovedlyktene Black+Angeleyes/Indicator /DeLight lyktene men er usikker på om dem er bra? Tilbakemelding på lyktene? Er Angels Eyes ringen er det led eller er det gass?

 

Sprederne/tåkelysene dine var bra! Merke og pris?Hvor får jeg tak i disse?

 

Mvh

 

Eparco

 

Heisann : ) joda lyktene må jeg si meg meget fornøyd med, disse koster 2650 på bsbildeler.no http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DLVWK23J&vg=11110&vgpath=Varekategorier/499/954/985/9290/11110 , samme som du tenker på å kjøpe. Ja, det er montert pærer i lyktene, H1 både på nær og fjærn. Jeg har blue-vision pærer i nærlysene og i tåkelysene, i langlysene har jeg xenon kit fra http://vvme.com/product/detail-20023.html , svæææært billig og bra! så lyset fra disse er meget bra, men var natt-og-dag-forskjell fra orginalt uansett.

 

Akkurat det dær med angel eyes ringen er jeg usikker på, alt jeg vil si er at jeg liker lyset/fargen i den, den er hvit, ikke gul!

 

Tåkelysene er kjøpt gjennom norskbildelesenter.no , hella micro linsesett, også med H1. http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=10783&ASP=4019443&Type=VW&Model=Passat&Year=1998&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=4019443[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Passat[O]amp;Year=1998[O]amp;Varegruppe=0326 , koster 1100 kroner, med pærer (ikke blue vision da) (ikke det at jeg ville kjøpt bluevision da, ville heller funnet meg xenon-match pærer)

 

Håper du fikk svar på allt, eller er det bare å spørre igjen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, skal bare være glad jeg ikke mista lappen. Er i 80 - sona fra landsbygda ned til tettstrøket, sivilbilen hadde målt meg over 3,5km med 106 i snitt. På denne strekningen er det unormalt at jeg ikke tipper over 150, så var flaks spør du meg : p

 

hehe.. er gla vi ikke er plaget med politiet hær :)

de har ikke laser eller radar engang :op: så er ikke redd for å gi litt på.. :D

 

men blir en annen sak da jeg flytter til kirkenes nå i juni :(

- 2003 VW Passat TDI 4-motion

X 2003 VW Golf TDI 4-motion (RIP)

X 1999 Audi A4 1.6

X 1977 Opel Ascona B 1.9s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei Angeleyesa er gode. eg hadde noken sanne. men av eit anna merke. hadde fk sinne med chrom.

va vansklig å bytte lyspære i dei. og dei kvit/blå ringane som skal vere parkeringslys va berre på 1 watt. so derfor er det umulig å sjå at dei lyse i dagslys. dei ringane skulle ha vore på min 5 watt per stykk. då hadde dei blitt fine.

 

men etter ein kolisjon med ein hjort. so har eg ikkje dei lyktene lenger. har noken andre angelayes lykte no. dei er ikkje so fine. men dei har parkeringslys på 5 watt per ring. og det er finare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann : ) joda lyktene må jeg si meg meget fornøyd med, disse koster 2650 på bsbildeler.no http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DLVWK23J&vg=11110&vgpath=Varekategorier/499/954/985/9290/11110 , samme som du tenker på å kjøpe. Ja, det er montert pærer i lyktene, H1 både på nær og fjærn. Jeg har blue-vision pærer i nærlysene og i tåkelysene, i langlysene har jeg xenon kit fra http://vvme.com/product/detail-20023.html , svæææært billig og bra! så lyset fra disse er meget bra, men var natt-og-dag-forskjell fra orginalt uansett.

 

Akkurat det dær med angel eyes ringen er jeg usikker på, alt jeg vil si er at jeg liker lyset/fargen i den, den er hvit, ikke gul!

 

Tåkelysene er kjøpt gjennom norskbildelesenter.no , hella micro linsesett, også med H1. http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=10783&ASP=4019443&Type=VW&Model=Passat&Year=1998&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=4019443[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Passat[O]amp;Year=1998[O]amp;Varegruppe=0326 , koster 1100 kroner, med pærer (ikke blue vision da) (ikke det at jeg ville kjøpt bluevision da, ville heller funnet meg xenon-match pærer)

 

Håper du fikk svar på allt, eller er det bare å spørre igjen ;D

 

Jepp lyktene er jo meget billig da! Såå jeg blir nok å kjøpe dem!Hvor får jeg kjøpt blue vision pærer da?Er disse dyre? Er det godt lys med H1 i nær og fjern? Ser du uttaler at det er natt og dag forskjell fra orginalt!

 

Xenon kit i langlysene? Hva koster de? Har du mange Celvin i dine xenon lys?

 

Angel Eyez..Har noen kompiser som har lagt merke til at lysstyrken blir svakere og svakere for hver dag som går! Har du opplevd det? Med gass ring,varer dette veldig lenge!:)

 

De sprederne passer i fronten meget bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positiv respons:happyhappy:

 

Lyktene er kjøpt gjennom bs-bildeler, og jeg har deretter montert xenon-kit i langlysene, ellers har jeg blue-vision pærer i nær- og tåkelys, for å prøve å holde lysbildet i samme farge. Men etter å ha fått xenon ser disse gule ut : p

Felgene er som sakt av typen Rs4-2, og jeg er veldig fornøyd med looken på disse. Et lite tips: gå for mørk alluminium, ikke den lyse typen ; )

 

Over til grillen å panserforlengeren. Tar vi grillen først, er monteringen avhengig av om du har orginal eller uorginal framfanger. Å montere denne på orginalfangeren er helt smertefritt. Du åpner panseret, og kommer da lett til "plast-tappene" som holder orginalgrillen, disse presses enkelt ut ved hjelp av et flat-skrujern e.l. Den uorginale hadde identiske "tapper" på baksiden, og da er det bare å presse den på plass. Er framfangeren uorginal, må du lage nye fester, eller eventuelt "poppe" den fast.

Panserforlengeren, krever ikke så mye den heller, men her er det litt viktig å være flere personer(3) til å hjelpe å holde/justere. Du åpner panseret og holder panserforlengeren i riktig posisjon ( dette ser du i forhold til avstandene på hver side av panseret, og hvor bra den ligger inntil panseret. Så markerer du bare noen punkter på panserforlengeren, hvor du finner nåkk dybde til å kunne sette de små skruene som følger med. Så borrer du hull hvor du har markert. Justerer panserforlengeren inn på nytt, markerer metallet gjennom hullene, tar den bort, borrer, og fester den forsiktig med noen av skruene. er passformen fin da, og at den faller fint ned i lås, er den klar for lakking. Kjøpte begge delene på norskbildelesenter.no, ble vel en god tusenlapp. Lykke til eventuelt : )

 

Hvor kjøpte du panserforlengeren og K&N filtret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det nok sikkert ikke, de felgene fra nbs er lys alu, og de ser nesten powdercoated ut. Mine skulle visst være en spesiell type, mørk alu.. : )

 

kjøpte disse felgene hos nbs og det er de samme som du har. bilder aviker en del. veldig fornøyd med de:)

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei Angeleyesa er gode. eg hadde noken sanne. men av eit anna merke. hadde fk sinne med chrom.

va vansklig å bytte lyspære i dei. og dei kvit/blå ringane som skal vere parkeringslys va berre på 1 watt. so derfor er det umulig å sjå at dei lyse i dagslys. dei ringane skulle ha vore på min 5 watt per stykk. då hadde dei blitt fine.

 

men etter ein kolisjon med ein hjort. so har eg ikkje dei lyktene lenger. har noken andre angelayes lykte no. dei er ikkje so fine. men dei har parkeringslys på 5 watt per ring. og det er finare.

 

Godt mulig det, vet du om det er mulig å bytte pærene til angel eyes´a ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp lyktene er jo meget billig da! Såå jeg blir nok å kjøpe dem!Hvor får jeg kjøpt blue vision pærer da?Er disse dyre? Er det godt lys med H1 i nær og fjern? Ser du uttaler at det er natt og dag forskjell fra orginalt!

 

Xenon kit i langlysene? Hva koster de? Har du mange Celvin i dine xenon lys?

 

Angel Eyez..Har noen kompiser som har lagt merke til at lysstyrken blir svakere og svakere for hver dag som går! Har du opplevd det? Med gass ring,varer dette veldig lenge!:)

 

De sprederne passer i fronten meget bra:)

 

ikke et domt valg nei : ) Blue vision pærer får du nok kjøpt på de fleste bilforhandlerne, eller butikker hvor de selger bildeler osv. koster ca 250 for settet. ikke det at jeg ville ha kjøpt disse pærene om jeg var deg. Finnes mange andre pærer som gir mye hvitere lys enn blue vision! Lyset er vesentlig bedre enn orginalt, siden det er linse på nærlysene blir lysområdet mye mer definert. men som sakt, jeg har jo xenon i langlysa, kjøpt på vvme.com, noe som gir deg xenonkit for rundt tusenlappen.

jeg har h1 med 6000K, og alternativet ville vært 4300K.

 

Har ikke opplevd noe av det du beskriver med angel eyes`a : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du panserforlengeren og K&N filtret?

 

Som jeg skrev i sitatet du hadde hentet, ble panserforlengeren kjøpt gjennom norskbildelesenter.no :D

 

kn-filteret kjøpte jeg på en lokal bilrekvisita-butikk (mekonomen)

Overgangen mellom filteret og festebraketten er egenprudusert i plast ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår