eirikoo Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Jeg har prøvd både sinterlamell med org trykkplate og en organisk lamell med forsterket trykkplate. Vil anbefale siste løsning, da denne er MYE mer kjørbar, eneste minus er at clutchen er noe mer tungtrampet med sterkere plate. Men vi er da ikke sveklinger? :D En i 200 klubben bremset 350hk og 440Nm med samme clutch, så den funker og.. ACT street kit. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 En sterkere trykkplate trenger ikke gi hardere pedal, har jeg hørt. Hørta det av "clutch guru'n" på Clutch og Brems. Stemmer dette? Må clutch-pedalen bli hardere ved oppgradering av trykkplate? Jeg deler bilen min med samboer'n, og det er ikke sikkert hun vil bli veldig glad i en tung clutch-pedal...ikke det att hun er glad i zinter-clutchen heller da... ;) Har skiftet til Centerforce clutch på flere 300ZX. Den skal klare 700hk i 300'n. Den clutchen er rett å slett helt über-grom! Like lett som orginal-clutchen, lugger ikke og er meget presis! Det er nesten ikke mulig å kjenne forskjell fra orginal clutch, men den griper meget godt med ca 550hk! Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by a32 En sterkere trykkplate trenger ikke gi hardere pedal, har jeg hørt. Hørta det av "clutch guru'n" på Clutch og Brems. Stemmer dette? Må clutch-pedalen bli hardere ved oppgradering av trykkplate? Jeg trodde det rent logisk. Du skal ha kraftigere trykk mot lamellen, og da må du ha kraftigere trykk på utløseren for å frikoble. Man kan jo bytte pumpe og slikt, da kan jo pedalen bli like tung, men vandringen må bli lengre. (kraft ganger arm). Hvis den nye sterkere platen er designet på en annen måte enn den gamle så kanskje? Vet ikke jeg da, prøvde bare å tenke litt rundt dette nå. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by eirikoo Jeg trodde det rent logisk. Du skal ha kraftigere trykk mot lamellen, og da må du ha kraftigere trykk på utløseren for å frikoble. Hvis den nye sterkere platen er designet på en annen måte enn den gamle så kanskje? Vet ikke jeg da, prøvde bare å tenke litt rundt dette nå. Enig att det virker logisk, men hva med den Centerforce-clutchen da? Kan det være fjær-blader i trykkplata som er konstruert/plasert slik att krafta lettere kan "overvinnes" med pedalen? Kansje det da er en slags "utveksling" i trykkplata? Hmm... Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by a32 Enig att det virker logisk, men hva med den Centerforce-clutchen da? Kan det være fjær-blader i trykkplata som er konstruert/plasert slik att krafta lettere kan "overvinnes" med pedalen? Kansje det da er en slags "utvekslig" i trykkplata? Hmm... Det var det jeg så for meg og. Det erjo forskjellig type fjærer på markedet, men hvordan det er i praksis vet jeg ikke. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg