Gå til innhold

Noen som vet hvor man får tak i tuv-papirer til koni-dempere?

Ranger emnet


prodigious

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som overskriften sier; jeg prøver å få tak i TÜV-papirer til mine koni-dempere (disse er røde, men jeg vet ikke hva produktnr. på disse er)

 

...jeg fikk nemlig aldri med disse papirene da jeg fikk bygget om fjærbeina mine. Og firmaet jeg kjøpte det av, har gått konk visstnok!!

 

Mulig jeg vil komme til å trenge fjærbein både foran og bak hvis jeg ikke får tak i papirene raskt nok.. Noen som vet om noen billige alternaltiver? Helst senkesett som blir godkjente!!

 

 

Jeg vet også at jeg bør få lånt meg ett panser, da jeg skal vise bilen på biltilsynet om ikke lenge!! noen som har ett til overs, eller vil låne meg ett?

 

Dersom noen vet hvor jeg kan få tak i dette, gi meg gjerne beskjed så raskt som mulig da visningen må skjer snarest! :-(

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Trenger vel ikke TÜV på dempere, bare fjærer, men har du bygd om fjærbein her i Norge er du fcuked uansett.....

 

 

Hva kommer dette av:S ?

 

Jeg spurte han som bygde dem om for meg, om det kom til å bli godkjent, og da sa han at det ikke skulle være noe problem... Nå sitter jeg bra i saksa, for nå må den vises på biltilsynet ila. mnd..

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i billige senkesett som er godkjente til min polo? Nå er det kun pris som har betydning..og at det skal senke en hel del!

 

 

Er det forresten noen som kan låne bort panseret sitt? i ett par dager?

 

Jeg kom gjennom eu-kontrollen med badlook-panseret mitt, men på biltilsynet er det vel ingen mulighet å få det godkjent uansett! (det er forresten sveiset på om noen lurte)!

 

 

Håper på hjelp, det haster en smule!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer dette av:S ?

 

Jeg spurte han som bygde dem om for meg, om det kom til å bli godkjent, og da sa han at det ikke skulle være noe problem... Nå sitter jeg bra i saksa, for nå må den vises på biltilsynet ila. mnd..

 

Jeg kom gjennom eu-kontrollen med badlook-panseret mitt, men på biltilsynet er det vel ingen mulighet å få det godkjent uansett! (det er forresten sveiset på om noen lurte)!

 

 

Håper på hjelp, det haster en smule!!

 

Klart de sier at det går, men de har jo ingen dokumentasjon på at fjærer, dempere og høyde på bilen passer. Heller ingen dokumentasjon på hvor mye gjengene holder.

 

Har du bilder av en grillspoiler som er godkjent? Eller en helst en godkjent grillspoiler, så kan du jo legge den over og vise hvor mye av lykten som dekkes av den som er godkjent

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de sier at det går, men de har jo ingen dokumentasjon på at fjærer, dempere og høyde på bilen passer. Heller ingen dokumentasjon på hvor mye gjengene holder.

 

Har du bilder av en grillspoiler som er godkjent? Eller en helst en godkjent grillspoiler, så kan du jo legge den over og vise hvor mye av lykten som dekkes av den som er godkjent

 

 

Tror jeg dropper å få senkesettet som sitter på bilen min nå godkjent. Ettersom det virker ganske så håpløst i dine øyne Frode.

 

Men hva er kriteriene for at ett senkesett skal bli godkjent og skrevet i vognkortet? Er det kun TÜV-dokumentasjon som trengs, eller er det andre og langt strengere krav?

 

Takk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger

A: TÜV papirer

B: Hjulspissingskontroll m.dokumentasjon fra godkjent verksted

C: Kanskje stille frontlyktene m.papirer på arbeidet, men det dreit jeg i.

 

 

 

Men Polo Classic sier jo noe litt annet. For dersom jeg får tak i fjærer som er TÜV-godkjente, og setter på de justerbare demperene, har jeg jo fortsatt ikke dokumentasjon på at alt stemmer overens... tar jeg feil?

 

Men ett nytt senkesett som er TÜV-godkjent, kommer gjennom uansett...såfremt man har tatt firehjulskontroll og justert lysene?

 

takk igjen!

 

Noen som forresten kan låne meg ett panser til den dagen jeg skal vise bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet noen forskjellige senkesett, men lurer litt på hvilket jeg skal gå for, etter hvor mye dem senker.

 

Hvor mye kan jeg egentlig senke når jeg har 16" med 195/40 dekk..spacet ut 20mm på hver side bak tror jeg det er.

 

her kommer eksemplene:

 

(foran/bak)

40mm

60mm/40mm

70mm/60mm

80mm/60mm

 

Føler 40mm blir litt for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare noen senkefjærer 40 mm på orginaldempere.

 

Jeg har 205\40\16 dekk på.

 

Føler den er bra senka fremme, men bak kunne den gjerne vært litt lavere. Samtidig synest jeg det er bedre den er senka mer fremme enn bak, så jeg slipper at den legger seg "bakpå ræven".

 

Igjen har du classic, så da er jeg mer usikker. Hør med Polo_Classic på en PM du. Han har peiling og svarer sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyyys84, blir jo helt annerledes på din bil. Eneste som ligner mellom 86c og 6N er motor og gearkasse.

 

Jeg kjørt med ca 75mm senk med min 16"

 

Husk at du må ta en tur på høggern og finne deg to nye fjærbein foran også

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyyys84, blir jo helt annerledes på din bil. Eneste som ligner mellom 86c og 6N er motor og gearkasse.

 

Jeg kjørt med ca 75mm senk med min 16"

 

Husk at du må ta en tur på høggern og finne deg to nye fjærbein foran også

 

 

Tror du da jeg kan gå for 80/60 senk? Eller bør jeg da heller gå for 70/60?

 

To nye fjærbein i tillegg til det nye senkesettet? Pga at mine fjærbein foran er bygget om? Hvordan monters egentlig ett komplett senkesett, hva bruker man av originaldeler, og hva må byttes ut?

 

Jeg må prøve å finne panser og fjærbein, om ingen kan låne meg ett panser til den dagen bilen skal vises???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår