Alberto90 Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Har Audi 80e 2.0 1995 modell. bilen min bruker kolosalt med bensin, pluss at den aldri blir varm. kjørte i 8 timer i strekk, motoren var bare lunka. Kan det være termostaten? kan det være noe annet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Når du sier motoren er lunket, er du inne i motorrommet og tar på motoren da? Om du setter på varmeaparatet på fult får du varme i bilen da? Står radiator viftene på hele tiden eller ofte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 En ting er hvertfall sikkert. En motor som ikke får opp normal arbeidstemperatur vil bruke mye bensin. Sikkert termostaten som er gåen ja. Hvor mye temp viser den på det meste på måleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acemaster Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Har problem med bilen min også! Bruker en del bensin, men tempen her er normal da! Tok CO måling eller hva det heter og alt såg perfekt ut! noen som kansje vet hva som kan være feil ? Tror nesten den går bedre når den er kald, skifta olje, olje filter og luft filter for ikke så lenge siden men var ikke så stor forskjell da liksom... Siter Audi 80 92mod. 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Har problem med bilen min også! Bruker en del bensin, men tempen her er normal da! Tok CO måling eller hva det heter og alt såg perfekt ut! noen som kansje vet hva som kan være feil ?Tror nesten den går bedre når den er kald, skifta olje, olje filter og luft filter for ikke så lenge siden men var ikke så stor forskjell da liksom... Og problemet er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Har problem med bilen min også! Bruker en del bensin, men tempen her er normal da! Tok CO måling eller hva det heter og alt såg perfekt ut! noen som kansje vet hva som kan være feil ?Tror nesten den går bedre når den er kald, skifta olje, olje filter og luft filter for ikke så lenge siden men var ikke så stor forskjell da liksom... Hvor mye bruker den på mila da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 1.2 liter på mila i blandakjøring må du jo regne med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 min audi bruker 0,65 per mil.det er 1,8 125hk Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Den 2.0 literen som bruker minst bensin er 82-kw, den bruker 0,53 på langkjøring i 5. gir under 90km/h og 1.04 liter på blandakjøring Den 2.0 literen som bruker mest bensin er 101-kw, den bruker 0,65 på langkjøring i 5. gir under 90km/h og 1.26 på blandakjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acemaster Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 min bruker over 1.2 vil jeg tro....blanda kjøring da selvfølgeli! syns det er litt mye. bruker 0.7-0.8 på langkjøring! er det vanlig at den bruker så mye på blandakjøring ? det er jo bare en 2.0l med 90hk :S Siter Audi 80 92mod. 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 På en vanelig 66-kw er det oppgitt 1,06 på blandakjøring, 0,54 om du kjøre i 5. giret under 90km/h. Quattro 1.22 og automat 1.12 på blandakjøring. Om du har dårlige dekk eller er litt hardere på gassen så vil jo disse tallene øke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alberto90 Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 satt i ny termostat nå. tempraturen er som normal, og bensinforbruket er gått ned... men fortsatt mener jeg den bruker en del. hva annet kan forårsake det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acemaster Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 dekkene mine er ganske gode, spessielt vinter dekka(helt nye) syns bilen bruker litt for mye. Bilen er ellers fin, starter alltid, motoren er fin og sånt. Kan det være at det er noe med forgasseren som er feil? det som er rart at på COmålinga viste de seg at alt var bra liksom! men den bruker en del uansett.... Siter Audi 80 92mod. 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 dekkene mine er ganske gode, spessielt vinter dekka(helt nye) syns bilen bruker litt for mye. Bilen er ellers fin, starter alltid, motoren er fin og sånt. Kan det være at det er noe med forgasseren som er feil? det som er rart at på COmålinga viste de seg at alt var bra liksom! men den bruker en del uansett.... Jeg mener nå motoren får rett mengde bensin når du får grei co måling på den. Motoren begynner å gå betydelig dårligere om du får feil blanding på den. Det kan jo være lekasje på brennstofftilføringen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 satt i ny termostat nå. tempraturen er som normal, og bensinforbruket er gått ned... men fortsatt mener jeg den bruker en del. hva annet kan forårsake det? Hvordan er det med radiator viftene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg