trygvleo Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Tusen takk for svar, det er noe jeg trenger :partyon: Sjekker det ikveld, men skal jeg bare sprute startgass i luftfilter boksen da eller ? Ja rett i boksen burde gå greit. når du først er i gang med "gassinga" kan du sjekke for falsk luft rundt innsugpakning,dyser, vacumslanger osv... Da spruter du bare rundt der det er en mulighet for å få lekkasje. Runt med pakninger med innsugsmanifoild osv.. Alle vacumslanger kan du bøye og bende litt på mens du sprayer startgass. Sånn at vis det er en liten sprekke i en slange vil den utvide seg litt. Sånn at gassen kommer lettere inn. Vis du har en liten luftlekkasje der den suger falskluft kan den gå ugjevnt. Vis turtallet øker etter at du har sprayet har du en lekkasje. La bilen svive på tomgang når du gjør dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Du skryter huden full bare fordi du har en bil som mange andre ikke har. Hvor har du sett at jeg har skrytet om den gamle Amerikaneren? Og jo takk. Har 2 fine sjeldne veteraner stående, som jeg VET at mange liker. Du om det, jeg skal ikke si noe om det, smak og behag, men i mine øyne er det søppel. Poenget mitt er ikke at Viper er noe dritt, tvert imot, for det er en av mine drømmebiler, men sånne latterlige poster som ikke er til noe hjelp for trådstarter synes jeg virkelig man kan la vær å poste.. Hvem av oss trakk inn den der gamle Viperen i den her tråd? Og sånn til slutt. Takk for at du kaller meg for en latterlig fyr basert på profilen min. Jeg har vel basert meg på akkurat det samme som det du har basert meg på, og tror du meg ikke så quote jeg deg selv med denne. Makan, skulle ikke tro at du var 37 ifølge profilen din. Du må virkelig være en hyggelig og omgjengelig kar. Man skulle tro en 37åring hadde mer i topplokket, enn å kalle en 19 åring for en latterlig fyr basert på en profil på et forum. Takk for meg. Takk selv for fine ord, skal trykke dem godt inntil hjertet mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Ja rett i boksen burde gå greit. når du først er i gang med "gassinga" kan du sjekke for falsk luft rundt innsugpakning,dyser, vacumslanger osv... Da spruter du bare rundt der det er en mulighet for å få lekkasje. Runt med pakninger med innsugsmanifoild osv.. Alle vacumslanger kan du bøye og bende litt på mens du sprayer startgass. Sånn at vis det er en liten sprekke i en slange vil den utvide seg litt. Sånn at gassen kommer lettere inn. Vis du har en liten luftlekkasje der den suger falskluft kan den gå ugjevnt. Vis turtallet øker etter at du har sprayet har du en lekkasje. La bilen svive på tomgang når du gjør dette. Hvorfor prøver du å lurer gutten til å gjøre masse rart som ikke har noe som helst hensikt? For det første, han får ikke bilen til å gå, den stopper etter 3sekunder, så hvorfor skriver du alt dette tullet du skriver? Er du symaskin mekaniker, eller hva faen er du? Du er i allefall ingen bilmekaniker. Jeg vet hva problemet er, det at han stolte KIA eieren påstår, ja at han har fjernet startsperra er bare tull, mulig han har fjernet delvis av den men det betyr jo ikke det at den er borte, så mitt råd er og få montert startsperra inn igjen og få kodet nøkkel på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Hvorfor prøver du å lurer gutten til å gjøre masse rart som ikke har noe som helst hensikt? For det første, han får ikke bilen til å gå, den stopper etter 3sekunder, så hvorfor skriver du alt dette tullet du skriver? Er du symaskin mekaniker, eller hva faen er du? Du er i allefall ingen bilmekaniker. Jeg vet hva problemet er, det at han stolte KIA eieren påstår, ja at han har fjernet startsperra er bare tull, mulig han har fjernet delvis av den men det betyr jo ikke det at den er borte, så mitt råd er og få montert startsperra inn igjen og få kodet nøkkel på nytt. hvorfor sa du ikke det litt før???:rockets da hadde jeg sluppet å sitte her i kvelddamndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Startsperra lå i ettermontontert alarm i bilen, så det er ikke noe kode i nøklen! Jeg har ikke så bra inntekt at jeg kan bare vrake den bilen å kjøpe meg ny,desverre.. Takker for svar trygvleo, vertfall noen positive mennesker som prøver å hjelpe her:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Da har jeg rett å slett gidd opp.. Prøvde med startgass idag, men da begynte driten å brenne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 hvor kjøpte du pluggene og hvordan merke? hadde et lignene problem etter eg bytta plugger på biln min til et billig merke Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Da må man bare til med den gode gamle elimineringsmetoden; hva har du PRØVD, så du VET ikke er problemet? Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Da må man bare til med den gode gamle elimineringsmetoden;hva har du PRØVD, så du VET ikke er problemet? Jeg har tatt bort startsperra (den så lå i en ettermontert alarm) Prøvd å tatt av div følere og bytta om litt, men ingen reaksjon.. Teipa pluggledninger og sjekka overslag. Prøvd med startgass, men da smalt det i luftfilter boksen,så begynte det å brenne, så det vil jeg helst ikke prøve igjenn. Forrige eier sa bilen fjuska bare mere når han bytta plugger, men den stoppa jo helt til meg dagen etter.. Hjeeelp :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 hvor kjøpte du pluggene og hvordan merke? hadde et lignene problem etter eg bytta plugger på biln min til et billig merke De ble vel kjøpt på en vanlig bensinstarsjon,og som sakt; bilen ble bare værre på fjuskinga når forrige eier bytta plugger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Da har jeg rett å slett gidd opp..Prøvde med startgass idag, men da begynte driten å brenne... vis d begynter å brenne i luftfilterboksen ville jeg kontrollert kompressjon og tenningstidspunkt.(tenningslampe) Evt registerreim innstillinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 vis d begynter å brenne i luftfilterboksen ville jeg kontrollert kompressjon og tenningstidspunkt.(tenningslampe)Evt registerreim innstillinger. Ja, det smeller i luftfilter boksen bare jeg vrir om tenninga en gang.. ingen forandring når jeg prøvde med startgass i sylindrene heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Sånn ser pluggen ut nå, positivt eller negativt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Da skal jeg prøve å lese feil koder,men har noen aning om hvilken Diagnose plugg passer i Kia ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg