Colli Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Jeg ser det er flere som kjører med Walbro in-tank pumpen (type 341) som fløder 255l/h. Det jeg er interessert i er hvordan dere har koblet opp slanger og rør da. 12mm slange ut fra tanken, men hvilket filter bruker dere og hvordan har dere koblet resten av systemet? :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hallo???????? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hør med Volvo1983 her eller på volvoforumet, mener han har en slik in-tank pumpe. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hallo???????? Hei:) Det har jo ingen verdens ting for seg å sette en sånn pumpe i tanken når du har en høytrykks pumpe på utsiden. Pumpa i tanken er der kun for at den på uttsiden skal få "tak" i bensinen på en måte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Saken, Larsen, er jo at denne pumpen fungerer som både mate- og trykkpumpe etter hva jeg har hørt. Det var nettopp derfor jeg kjøpte den for å slippe det knotet under bilen. Så jeg vil ha erfaringer fra de som har slik pumpe. Har hørt om folk som kjører med 300 gamper med KUN denne i tanken. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 kompisa av meg kjører 500 hk me dn pumpa.. er en 500 hk pumpe sånn.. bare koople den inn i steden for orginale.. eneste ""problemet" er at det er VELDIG trangt å få dn inn.. jeg kjørte me en slik, men dn ble ødelagt.. vet ikke hvorfor! uten om d at det er trangt å få dn ned så er det ingen problem:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Du kan jo ha det knotet i bagasjerommet... Men hvertfall, det er jo den pumpa japse gutta bruker som oppgradering. De har jo som regel kun en pumpe i tanken. Tre av kompissene mine har denne pumpa på sine japse biler hvertfall. Men så har du jo det som Polly sa til meg, at 255l/t sa ikke han en drit. For det er jo bare det som kommer ut pompa, det som er intressant er hvor mye om kommer ut slangen etter regualtoren ved 3, 4 og 5 bar f.eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Ja, 255lph er relativt i forhold til trykk. Poenget var at den bør holde til mitt mål om ca 200hk... Så jeg river nok vekk den stygge saken under bilen, og bytter ut tankpumpen med denne walbroen. Det bør holde i massevis. Det jeg ville fram til var hvordan folk har gjort det med slanger og bensinfilter. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg