Kaduttkarn Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Hey Lurte bare på ting her som jeg har lest rundt omkring men ikke sett noe fast bestemt at det er sant. her er problemet, Om bilen er lakkert med benga lakk, har det seg sånn da at om jeg pusser ned bare litt (begalakken vises fortsatt da) å lakkerer over med vanlig lakk, vil lakken som jeg sprayer på begynne å koke osv eller ? for har en bil som jeg vil lakkere men den er lakkert i bengalakk. så ville sjekke dette før jeg begynte på noe som helst :) Takker for alle svar som kommer :) Siter http://www.Omc.no Opel Kadett C 1974 1.2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Booil! Da koker det. Slip ned hele bilen igjen :) Har gjort dette en del ganger ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaduttkarn Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Hmmm Takker for svar :) kom gjerne med flere svar på saken :) vil høre hva folk har å si :) Siter http://www.Omc.no Opel Kadett C 1974 1.2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaduttkarn Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 lurte på om det går ann å sandblåse hele bilen ? blir vel ikke noe problem med det ? Siter http://www.Omc.no Opel Kadett C 1974 1.2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antkoma Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 blåser hull i bilen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaduttkarn Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 hmmmm :p ja det vil vi jo da ikke :p Siter http://www.Omc.no Opel Kadett C 1974 1.2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rick Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Går ann å sandblåse ett helt karosseri, men er mye etterarbeid. Må blåses med en veldig fin sand på lite lufttrykk og med veldi mye vinkel på blåseutstyre, ikke blåse med munnstykke rett mot platen men "liggende" etter det vist du skjønner hva jeg mener. Selv ville jeg heller kjøpt meg så grovt papir som mulig til en rondellmaskin å slipt bort bengalakken, for sandblåser du bilen må du legge ett tynt lag med spakkel over hele. Mindre etterarbeid med rondell. Kos deg med slipingen, glad det ikke er min jobb! :) Siter -Why Drive When You Can Drift..- *Nissan SilEighty -92 *Mitsubishi Carisma -96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 sikker på at 3k billakk koker når du sprøyter det på ferdig tørka/herdet bengallakk?.. trodde dette bare var tilvelle ved vått-vått sprøyting jeg?... det finnes vel også grunning/sprutsparkel som kan legges utpå bengalakk, også 3k billakk oppå? jeg har aldri gjort dette selv, men jeg bruker et par strøk 'plastic padding sprutspackel' som grunning og våt sliper dette før det blir lakkert med billak. blir kjemperesultat av det! men som sagt, har aldri prøvd det oppå bengalakk! Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Men! Det funker og å pusse litt ned på bengaen. Lakke hele bilen med Motip sinkgrunning, for så å la denne tørke noen århundrer, før du kan legge på filler, grunning og lakk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 ;2157337']sikker på at 3k billakk koker når du sprøyter det på ferdig tørka/herdet bengallakk?.. trodde dette bare var tilvelle ved vått-vått sprøyting jeg?... det finnes vel også grunning/sprutsparkel som kan legges utpå bengalakk' date=' også 3k billakk oppå? jeg har aldri gjort dette selv, men jeg bruker et par strøk 'plastic padding sprutspackel' som grunning og våt sliper dette før det blir lakkert med billak. blir kjemperesultat av det! men som sagt, har aldri prøvd det oppå bengalakk![/quote'] Er det 3 sjikts lakk du mener, eller kansje 2K lakk ?? Baselakk er 1K og fåes i 2 sjikt, 3 sjikt, 4sjikt, 2K lakk er en 1 sjikts lakk, 2K betyr atden består av to komponenter, den ene komponenten er selve lakken, og den andre komponenten er herderen. Og sprøytesparkel, eller sprutspackel som du kaller den, hører ikke hjemme på en bil i moderne tid, pga at den suger vann som en svamp, og behøver en non sanding, vått i vått, sealer grunning før en kan legge lakk på den for å få et godkjent resultat, slipefyller er det som er det beste å bruke om en trenger en grunning med fyllende egenskaper. Kokingen kommer av at det er to forkjellige typer basis i oppbyggningen av produktene, og dei tåler ikke hverandre, derfor reagerer dei med hverandre, selv om bengan er tørr Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaduttkarn Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Takk for alle svar :) Føler meg iallefall pittelitt Klokere her jeg sitter :P Bare diskuter i vei å se om dere kommer fram til noe fornuftig ;p hehe Siter http://www.Omc.no Opel Kadett C 1974 1.2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Er det 3 sjikts lakk du mener, eller kansje 2K lakk ?? Baselakk er 1K og fåes i 2 sjikt, 3 sjikt, 4sjikt, 2K lakk er en 1 sjikts lakk, 2K betyr atden består av to komponenter, den ene komponenten er selve lakken, og den andre komponenten er herderen.Og sprøytesparkel, eller sprutspackel som du kaller den, hører ikke hjemme på en bil i moderne tid, pga at den suger vann som en svamp, og behøver en non sanding, vått i vått, sealer grunning før en kan legge lakk på den for å få et godkjent resultat, slipefyller er det som er det beste å bruke om en trenger en grunning med fyllende egenskaper. Kokingen kommer av at det er to forkjellige typer basis i oppbyggningen av produktene, og dei tåler ikke hverandre, derfor reagerer dei med hverandre, selv om bengan er tørr tenkte vel for såvidt 3k som i farge, tynner og herder :) jeg har kun selv sprøyta med slik.. De på lakkforretningen sa det ikke var nødvendig med klarlakk på den fargen jeg har på bilen, så det delene jeg har lakket sjøl er bare 3k lakk uten ekstra klarlakk:P hva de gjør på versted har jeg ingen aning om:P Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 ;2157952']tenkte vel for såvidt 3k som i farge' date=' tynner og herder :) jeg har kun selv sprøyta med slik.. De på lakkforretningen sa det ikke var nødvendig med klarlakk på den fargen jeg har på bilen, så det delene jeg har lakket sjøl er bare 3k lakk uten ekstra klarlakk:P hva de gjør på versted har jeg ingen aning om:P[/quote'] 3K finnes ikke, det heter 2K, tynner blir ikke beregnet som en komponent Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 3K finnes ikke, det heter 2K, tynner blir ikke beregnet som en komponent Einstellzusats står det iallefall på Glasso sine kanner :) kloke hoder skjønner da at det ikke er et eget komponent... iallefall fagfolk skjønner såppas... :) Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaduttkarn Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 står fortsatt på spørsmålet om det går ann å legge vanlig lakk oppå Bengalakk ;p Noen som har funnet ut om det faktisk går ann uten at det koker osv ? hakke funnet noen svar ellers på nett så :S Siter http://www.Omc.no Opel Kadett C 1974 1.2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg