Gå til innhold

B21E Start problemer, Motoren går på 4000rpm!

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

K-jet har el. styring på kaldstartdyse/føler,luftsleideventil og styretrykkventil

 

KE-jetronic har noe mer dill... lambdasonde og el.styreenhet som styrer b.m.fordeler.

Ingen av de har ledninger på dysene siden begge to er mekaniske innsprøytningssystem med konstnant innsprøytning av bensin.

 

K i K-jetronic står for konstant

KE betyr konstant/elektronisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gode tips her alerede.

 

Men det med at bilen ruser seg opp og blir der kan virke som at du ikke har sentret skåla til luft mende måleren 100% i senter, dette er MEGET viktig! Hvis du har demontert den da?

 

Ang. bensin pumpa di så kjöper du en bensintrykks måler på biltema og "tjyvkobler" pumpa.

 

Jeg har endel data på K-jet så kan se om jeg får lakt ut noe her! Har du foresten sett på fargen på plugga?

 

En grei måte og få finni ut litt mere på er om du fikk målt bensin mengden.

 

Vanskelig og si noe når en ikke får målt og feilsökt noe selv og slikt men styretrykk osv. er det meget viktig at der i orden på k-jet hvis ikke funger ikke systemet serlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår