Gå til innhold

hva SKAL stå i vognkortet etter motorgodkjenning?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

har fått godkjent i vognkortet mitt følgende:

 

*Lesjøfors senkesett

*b230FT fra 940

*JT 3" eksos:)

 

 

alt det er jo i og for seg ok.

men det som står ang motor er følgende:

 

"godkjent med motor av typen B230FT effekt 121kw. ladetrykk 0.54

attest fra Volvoforhandler (laastad & Co)"

 

burde det ikke liksom vert godkjent opptil 220hk?...istedenfor 164...som her..?

 

er det noe vits i og prøve og krangle seg til max grensa? som eg har sitt mange andre har fått skrevet i sitt vognkort...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

greit om det kanskje stod "ved ladetrykk 0.54" da

 

jaaa..jooo...

 

men alikevell..

 

trodde liksom dette skulle være likt i alle kort?

 

vill jo ha inn max effekt av det volvo norge godtar...og ikke orginal effekt...ved lusne 0.54 bar...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brems bilen og godkjenn det da vel.

 

hvorfor det? det er jo ikke akkuratt bare jort ved og knipse..

 

alt eg forlanger er at det blir jort slik det skal...

 

når den blir godtkjent med 220hk...hvorfor kan di ikke bare skrive det da? er jo slik det har blitt jort før!

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å godsnakke med Perdersen hos Biltilsynet det...Regner med det var han som beskuet bilen din.

 

dessverre:/

 

alt som ble beskuet på min bil ble egentli hatet:/...

 

hehe...for å si det slik, hadde eg ikkje satt meg så sykt godt inn i hvordan det skal jørest, og hvilkene krav eg har...

så tviler eg på at det hadde blitt godkjent...

 

var ikke akkuratt hyggelig stemning i verkstedet under komntrollen:P

 

tok kontrollen i haugesund, noe eg ALDRI kommer til og jøre igjen:):P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han jobber i Haugesund...var derfor jeg sa det.

 

Det som er en fordel når du skal inn med slikt er at du har alt i orden. Det er ikke bare å stille opp og tro at alt skal være gull og grønne skoger nå til dags.

 

Har en kompiss på Stord som var og fikk sin 240 godkjent der med FK. I hans vognkort står det en hel stil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han jobber i Haugesund...var derfor jeg sa det.

 

Det som er en fordel når du skal inn med slikt er at du har alt i orden. Det er ikke bare å stille opp og tro at alt skal være gull og grønne skoger nå til dags.

 

Har en kompiss på Stord som var og fikk sin 240 godkjent der med FK. I hans vognkort står det en hel stil...

 

 

kan høre med han da...

 

alt var i stil og orden, fikk pisk på noen foringer i tilleg:/ men di visste eg jo om, skulle byttes samme kvellen egentli...

 

men uansett, makan til behandling, bare heile holdningen var negativ, og da sier det seg jo nesten selv at kontrollen blir deretter...

 

men jo, skal ta en telefon uansett...:) takk for tipset Larsen:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med sailorboy. Når du først skal få FK/FT/ET godkjent inn i vognkortet, så hvorfor ikke like så greit få inn at bilen er godkjent med inntil 220hk da det faktisk er det som er det som er godkjent med vent. skiver. Skjønner ikke problemet med det.

 

Skal gjøre det samme selv så fort som mulig bare jeg får start på møkka. Verkstedet jeg har hatt den hos én mnd++ får ikke til, så det blir moro å se om jeg i det hele tatt får dratt tralla til biltilsynet. Gir snart opp hele bilen..

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med sailorboy. Når du først skal få FK/FT/ET godkjent inn i vognkortet, så hvorfor ikke like så greit få inn at bilen er godkjent med inntil 220hk da det faktisk er det som er det som er godkjent med vent. skiver. Skjønner ikke problemet med det.

 

Skal gjøre det samme selv så fort som mulig bare jeg får start på møkka. Verkstedet jeg har hatt den hos én mnd++ får ikke til, så det blir moro å se om jeg i det hele tatt får dratt tralla til biltilsynet. Gir snart opp hele bilen..

 

takktakk:)

 

tror jeg skal få dette til, har jo blitt jort slikt før...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en 240 med b230et. å der hadde jeg godkjent med 220 i vognkorte

 

nettop!...

 

derfor...sjønner jeg ikke at jeg skal ha problemer med det:S...

 

akkuratt dette burde da være likt?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår