Jonaldo Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Har en 86 240 GLE B23 og har et par små spørsmål. 1: Hvor sitter releet til vindusviskerne? De har fusket en stund, men nå er det helt dødt. 2: Hvordan montere grompotte med lyd i? Bakre lydpotte har jo endel bøyer, så det er vel ikke så enkelt å få på ei rett "Torshovpotte" bak der? Tips? Flere spørsmål kommer sikkert etterhvert, men foreløpig er det disse to tingene som plager meg litt:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 1. Under sparkeplata. 2. JT 3" Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Takker! JT 3"? Er det komplett anlegg? Hvor får jeg kjøpt det og hva koster det? Hadde egentlig tenkt å bare bytte bakre lyddemper for å få litt lyd i traktoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 JT 3" er halv sats, hvis du ikke har turbo. koster 2890,- + frakt hos Pedersens Racing Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Mulig å få kjøpt bare bakerste del av dette anlegget eller? Er jo bare en lavbudsjett vinterbil jeg har. Gidder ikke å koste på den helt anlegg som nesten er like dyrt som bilen:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 BCB Bil og Deler AS - Pedersens Racing - Der kan du kjøpe løse lyddempere som passer til 240. JT selvfølgelig. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Tøft! Da har jeg sendt en mail til Pedersen..... Når det gjelder releet til vindusviskerne. Hva står det på det? Vet ikke helt hva jeg skal lete etter og hvordan jeg skal finne frem til det riktige. Har ikke kikket under dekselet ennå, men greit å være forberedt. Regner veldig nå og kjøreturen fra jobb var ikke morsom. Eller litt morsomt var det jo. Klarer jo fint å ligge bredt uten vindusviskere:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Er sekspins, stort og svart. Sitter kun 2 releer der under sparkeplata. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Okidoki! Da tar jeg en kikk på det senere..... Disse har JT 3" på tilbud nå. Regner med at jeg handler bakre lyddemper derfra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 jeg kjøpte jt(har turbo da) men var ikke førnøyd med lyden.. så fikk tak i en 5" lydempermed 4" stuss.. er nå MEGET førnøy med lyden:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Legg gjerne ut bilder av det du har mekket sammen. Er lyden jeg er ute etter, men mye mekk å få til noe på Volvo'n pga bøyene på potta...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Det er mye mekk ja...Men resultatet kan bli bra om jobben gjøres skikkelig. Fant ikke noe bedre bilde i farten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 hvis du skal ha masse lyd for en billig penge, så er det bare og ta vekk bakre lyd-demper'n og montere rør rett ut på høyere side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Det er mye mekk ja...Men resultatet kan bli bra om jobben gjøres skikkelig. Fant ikke noe bedre bilde i farten... Tøft! Bra nok bilde det der:) Er ikke tauekroken på den siden? Fjernet den da eller? Volvoer stopper jo aldri uansett..... Rakt rør er jo også en mulighet. Har noen rustfri 3" rør i kjelleren tror jeg. Kom på et spørsmål til når jeg så bildet ditt: Passer "flatt" bagasjelokk på biler med buet lokk som på min 86 modell? Eller blir det helt feil? Syntes de flate lokkene er 1000 ganger penere..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Har ikke hatt tauekrok bak på min siden det var tilhengerkrok. Volvoer stopper, det skal jeg låve deg! Men om den stopper så sleper du ikke bilen bakover. Den flate luka passer rett over den, men det blir jo feil med resten av linjene på bilen. Er helt enig at det flate lokket er penere... Angående eksosen så laga vi hele røret nytt fra der det begynner å gå over akslingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg