Gå til innhold

Litt tips til rustfjerning

Ranger emnet

Go-carter

Anbefalte innlegg

Jauda, våren kommer og rusten så. Har "påtatt" meg jobben å fjerne rusta på bmw'n til morra mi, og da har jeg noen små spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på :)

Har tenkt å maskere opp litt større enn der hvor rusta er, og sandblåse bort allt rundt. Så lakke over med grunning, men herfra tviler jeg litt. Burde jeg vannslipe, og så lakke lakken, og så klarlakk? Er det isf. mulig å gjøre uten å få et markant skille til resten av lakken? Stedene det er snakk om er foran på panser, og hjørner på dører...

Takker for tips! :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten umulig å "reparere" slikt uten at det synes..

OM du ikke ønsker å lakke hele denene utvendig, ja da er det fram med minste skrutrekkeren å pirke bort rusta, kline på litt "melk" eller Zink med samme trekkern, for å å ha en fargestift og klarlakk tilgjennelig å pirke på litt lakk med den lille trekkeren...

Om du begir deg utpå med sandblåser verktøy, ja da har du ødelagt så mye at du nesten må lakke hele delen...Sandblåser du, så må du sparkle og ha på fyller og hele baletten...

jada... det går an å flekklakken, men pent? NEI, ikke så lenge du ikke har riktig verktøy, kunnskap og midler (lakk) til å gjøre det.. desverre...meget vanskelig å få til noe å skille blir borte..

men lykke til da...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, så jo ikke detta før nå men gøyv løs for det jeg :D

Dere proff-lakkerere skal få se bilder etterpå, så dere har noe å le av:jackinbox:

holdt meg til å bare sandblåse bak, der syntes det ikke uansett(ligger under bakluka, og gummilist), resten blei slipt :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider