Gå til innhold

Treff på kongsberg(16 mars 2008),Esso parkeringa stengt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Søndag 16 mars kl.16 skal det arrangeres et uoffisielt treff/møte på kongsberg.

Dette er for å markere vår misnøye mot at Beckern, rånernes sted på kongsberg, skal stenges.

 

Treffet vil være på Becker'n( ved siden av stasjon.) Jeg legger ut et kart om hvor det er.

 

Litt om hvorfor og hva er beckern.

 

Fra tidlig 60-70 tallet så har dette vært et tilholdssted for glade bilungdommer. Hvem har vell ikke lagt igjen ei dekkstripe, funnet seg en kjæreste, hatt ville fester ibilen, lange diskusjoner, sett på andres biler, eller bare sittet der og spilt musikk og hatt det fint. Noen av oss har uheldigvis bulket bilen her også etter litt ukontrollert sladding.

Alt i alt så har dette vært et populært sted for kongsberg ungdommen i mange ti år..

Og det er ikke bare kongsberg ungdom som har vært her, mange utenbys ungdommer har lagt igjen det ene og det andre her. Et populært sted for mange ungdommer i flere år

 

Men nå er det dessverre slutt. Folk med alt for mye penger har fått makta ibyen, og da skal det bygges, ikke til fordel for oss ugdommer, Nope. Da skal det bygges enda et kjøpesenter ibyen. Som disse maktmenneskene kan se tilbake på og si ”dette her er mitt verk”. Vi ga f. i ungdommene, så vi bygde dette her.

 

Dem husker kanskje ikke tilbake da dem var 18 år og eldre, og suste rundt i granadar, mantaer, amazoner, bobler o.s.v. Mange av dem var ikke noe bedre enn oss, når dem var en 18-19-20 år.

Jeg har hørt mange ville historier om politi jakter i sentrum, masse villmannskjøring o.s.v. på 70, 80 og 90 tallet.

Men nei da, vi glemmer at vi har vært 18-19-20 år, så vi river ned og bygger mest mulig. Ungdommen, nei dem glemmer vi. Dem er det ikke så farlig med. Dem med ”sunne” interesser dem glemmer vi.

Er bedre at dem drikker seg dritings,slåss o.s.v hver helg. Eller begynner med andre ting.

 

Når jeg leste artikkelen i Laagendalsposten(lokal avisa på kongsberg) tidlig i februar at det skal bygges et digert butikksenter der vi holder til. Ja,jeg ble noget sint da. Stakkars mennesker sier jeg bare. Er ikke greit å ha for mye penger. Hvem har vell ikke sett reklamen på tv for coop.

Disse amerikanerne som har lyst til å kjøpe noe.

Er akkurat sånn disse pengemenneskene i kongsberg oppfører seg. Føler jeg.

- ” Nei, folkens hva skal vi gjøre nå, skal vi bygge et kjøpesenter til”

- ” Ja hvorfor ikke, hva med Berja(red:beckern)

- ” Ja det gjør vi. Men hva med ungdommene som er der? ”

- ” Nei glem dem. Her er det vi som bestemmer”

- ” Men hva med ordføreren, hva sier han.

- ” bare gi ham litt kroner under bordet så sier han ja”

 

Dette er litt av en samtale dem hadde på en av sine møter, etter mitt utsagn.

 

Nei, støtt opp. Gi din støtte til dette stedet som har vært et av de største samlings stedene for ungdom i kongsberg.

 

Er bedre å bli rusa på litt dekkrøyk og bensin. Enn alkohol og andre typer rus.

 

Brooom brooom… Vi sees på beckern 16 mars.

 

Mvh morten

 

PS. sladding og burning er IKKE tillat. Dette er en demonstrasjon over hva VI mener om at hvorfor vi skal bli glemt/ oversett av alle.

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:happyhappy: Jeg kommer en tur fra lillestrøm. Synes ungdomen blir urettferdig behandlet av politi m.m.

Hva er farlig ved at vi som har bil som hobby sammles og prater om bil m.m?

Bjørnar

 

Ja det kan du si...Jeg skjønner ingen ting..!!!

 

MEN SOM SAGT. HERJING,BURNING ER STRENGT FORBUDT DENNE GANGEN... DETTE ER EN SLAGS DEMONSTRASJON, FOR HVA VI MENER OM BEHANDLINGEN VI FÅR..!!!

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg stå kamera på jernbanebrua(den ved shell ekspress og filme når kollona kommer ned til kongsberg. Det må vell være et syn.. Håper mange stiller opp da..

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til burning? den var ny.:jackinbox:

 

neida hehe, blir nok mye folk ja!

 

Det er fordi dette ligger midt i sentrum og vi vil ikke ha noe trøbbel med politiet denne gangen..derfor vi er litt strenge...hehehe

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det ser ut som dere vil hjelpe oss litt! :) trur det kan bli en del folk, etter hva jeg har hørt.

 

Ja det virker sånn ja...Men det er jo bra..

Får håpe folk kan oppføre seg da... Så blir det bra..

 

Og regn med at politiet kommer til å være i nærheten.. Er mye eldre mennesker i nærmeste blokka...

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi dette ligger midt i sentrum og vi vil ikke ha noe trøbbel med politiet denne gangen..derfor vi er litt strenge...hehehe

 

jada, skjønner, gidder ikke ødelegge for andre/eller meg sjøl.:cocain:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAha...

 

Og lykke til at dere får lov å stå parkert på en grusplass i framtiden isteden for at de bygger ett kjøpesenter!

 

Tror desverre detta er ett håpløst prosjekt, da ingen av dere eier plassen det er snakk om å bygge nye Berja senteret på..

 

er ikke bare grus, er jo mer asfalt enn det er grus på det er et stort område med flesbergdassen også!

 

det blir et treff for bilglade entusiaster også, samt et lite håp om at vi kan få noe bra igjen i form av et bra sted å være eller at de revurderer saken... du får møte opp du også da, er ikke lange biten for deg, har møtt civicen din et par ganger etter veien, så vi håper på å se deg og venner der...

 

 

har hørt med en del folk og det høres meget lovende ut.

 

SNAKKAS!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår