Gå til innhold

grom 405 Kontra grom 531 topp! hvilken turbo?

Ranger emnet

Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

har fått tilbud på grom 405 topp

46mm inn, 40mm eksos max portet av ett svenskt firma....

men...har hørt noe diverse om den 405 toppen..

er den bare til og styre unna? om man kan få tak i en godt portet 531 topp?

Mvh:

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo flere stykker som har bremset over halveis til tusentallet..

så er vel ikkje dumt å gå for dn om prisen ellers er grei:)

15K-altformye...:)

men får jo med Alu innsug, spesialslipt kam, grenrør med huller til temp, og noen litt spessielle løftere, om eg husker riktig...+ dobble ventilfjærer...

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt for mye.. kjøpte en 531 med 48/40 ventiler store trykkere og råemnes kam (Værsting 14.5 mm i løft) justerbart drev gjort for 2,7 l sug motor for 10k levert i norge.

med alu innsug?

jaja..uansett...

andre som vet om noe?

Mvh Sølve

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt for mye.. kjøpte en 531 med 48/40 ventiler store trykkere og råemnes kam (Værsting 14.5 mm i løft) justerbart drev gjort for 2,7 l sug motor for 10k levert i norge.

men om man ser bort fra pris...

er det da noe negativt med at det er 405?

eller er det bedre og gå for 531?...

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 405 topp er ikke noe dåligere enn en 531, eneste forskjellen er at 531 har litt mere sentrert tennplugg. finnes 2 typer 405 en med store kjølekanaler og en med med små kjølekanaler slik som 531, skal du kjøre med høyt turbotrykk er d større sjanse for at du blåser toppakkning på en gammel 405 topp med store kjølekanaler. men er kun de første utgavene av 405 som har de store kanalene

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 405 topp er ikke noe dåligere enn en 531, eneste forskjellen er at 531 har litt mere sentrert tennplugg. finnes 2 typer 405 en med store kjølekanaler og en med med små kjølekanaler slik som 531, skal du kjøre med høyt turbotrykk er d større sjanse for at du blåser toppakkning på en gammel 405 topp med store kjølekanaler. men er kun de første utgavene av 405 som har de store kanalene

ok

så det vill da si at det er bra med di små kjølekanalene?

han sa at kjølekanalene var litt mindre, enn en 531 topp...

men uansett, dette er en helt nybygget topp....

hvordan virker prisen på dere andre?

som sagt, maskinerte forbrenningskammere, 46/40 ventiler, dobble ventilfjærer, max portet. noen litt spessielle løftere sa han, og en spessialslipt kam...har ikke fått specs på kammen...

+ ett portet 940 grenrør med huller for temp følere, og ett custom sveiset alu innsug med 3" spjeld!...

hva sier folket?

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du får komplett topp med alu innsug og kam så er ikke 15k så alt for galt.

ok...

syntest egentli ikke det var så sykt galt nei, men om det er noen som komme og sier at dette er dyrt såe...

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, en 531 topp koster ca 2-4k

porting, fresing, nye ventiler, fjører og ny kam gjort skikkelig, det koster minst 15k.

når jeg sendte en slik forespørsel så endte jeg på 14500 i jobb og deler. MEN, be om og få se flow papirer på toppen og data på kammen, så sender du meg det på PM så kan jeg få sjekket det videre, ser lett om den er verdt pengene da..

OT, hva gjør du på skjold? ( stedet gud glemte, jæveln forlot og militæret overtokk )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, en 531 topp koster ca 2-4k

porting, fresing, nye ventiler, fjører og ny kam gjort skikkelig, det koster minst 15k.

når jeg sendte en slik forespørsel så endte jeg på 14500 i jobb og deler. MEN, be om og få se flow papirer på toppen og data på kammen, så sender du meg det på PM så kan jeg få sjekket det videre, ser lett om den er verdt pengene da..

ok:) kjekt at du gidder og sjekke d:)

OT, hva gjør du på skjold? ( stedet gud glemte, jæveln forlot og militæret overtokk )

Skjold...Skjold litt innafor Haugesund faktisk:) ikke langt oppi nord...

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok

så det vill da si at det er bra med di små kjølekanalene?

han sa at kjølekanalene var litt mindre, enn en 531 topp...

men uansett, dette er en helt nybygget topp....

hvordan virker prisen på dere andre?

som sagt, maskinerte forbrenningskammere, 46/40 ventiler, dobble ventilfjærer, max portet. noen litt spessielle løftere sa han, og en spessialslipt kam...har ikke fått specs på kammen...

+ ett portet 940 grenrør med huller for temp følere, og ett custom sveiset alu innsug med 3" spjeld!...

hva sier folket?

ikke ille pris det i min mening, hvis du sjekker opp hva det koster i arbeid som er gjort og det du får med, sikkert grom kam, insug og grenrør i tilleg.

her har du jo stæsh til å få 500hk+ i motorn, hvis du lurer på å få mer er vel 16v et bedre alternativ vel. men du må uansett kaste det 940 røret for det holder ikke mer en hvertfall 200hk!! eller var det 100hk? lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ille pris det i min mening, hvis du sjekker opp hva det koster i arbeid som er gjort og det du får med, sikkert grom kam, insug og grenrør i tilleg.

her har du jo stæsh til å få 500hk+ i motorn, hvis du lurer på å få mer er vel 16v et bedre alternativ vel. men du må uansett kaste det 940 røret for det holder ikke mer en hvertfall 200hk!! eller var det 100hk? lol

haha..."neeeida, d holder til akkuratt 461 hestekrefeter...det kan henrik H skrive under på" looooll:P

nei, kan si det sån at eg kommer til og legga lista til 400hk....og da er det jo mer enn godt nåkk:)

så kommer nåkk til og gå for disse delene:)

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider