esbandos Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Hei.. Fikk et plutselig problem med min 520i her idag.. Bilen startet å ble kjørt ca 10meter for så å bli stoppet å satt til sides noen timer.. Etter dette skulle jeg ut for å handle, satte nøkkelen i å skulle starte. Bilen startet i ca 1-2-3 sek for så å dø ut. (Ca som om når bilen blir fri for bensin). Skrudde av å på tenninga mens jeg lå på hue under bilen for å høre etter bensinpumpa. Hørte ingenting. (Hører den som oftest ganske godt når den surrer å går). Var under bilen senere idag for å se om jeg fant pumpa slik at jeg fikk sjekket om det var dårlig kontakt på ledningene osv, men fant lite under der.. :P Fant et filter som står i framkant av bensintanken skrudd fast i selve gulvet på bilen. Ligger pumpa på disse bilene i selve tanken? Eller er det ei pumpe jeg har oversett? Isåfall, hvordan kommer jeg til denne pumpa for å sjekke tilstand? Er det som oftest pumpene som ryker, eller er det ofte ledningsbrudd/svikt av rele/sikring osv? Har forresten sjekket sikringen til bensinpumpa. Den var iorden. Rele'et har jeg ikke sjekket. Bilen har gått 298k. Håper noen vet svaret på dette rimelig kjapt, da jeg trenger bilen i neste uke.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Ingen som vet?? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinjongen Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 prøv å ta en hammer og legg deg under bilen og slå på enten høyre eller venstre side av bensin-tanken mens noen andre prøver å starte.. hvis bilen da starter er det nok bensinpumpa som må skiftes;) Prøv det du=) Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Fikk start på bilen søndagen.. Skulle ta den inn i garasjen på startmotoren, altså bilen i gir med clutchen ute, å vri på nøkkelen.. Men så starta jæveln etterhvert.. Å siden da har den funka.. Skjønner ingenting jeg.. Ligger pumpa i tanken altså? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nisswin Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Har akkurat samme problemet med min, den blir sånn hvis jeg bare kjører den et par meter og stopper den. Må dra den en halv evighet på starteren for å få liv igjen :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Hmm.. Hva kan være årsaken til det? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nisswin Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Ikke veit jeg... har ikke hatt noe som helst motorproblemer med den ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Hmm.. Ja, jeg vet ikke.. :p Har forresten fått et problem med tankmåleren etter den hendelsen i første post. Når jeg har full tank (80L) og kjører ca 50 mil, begynner lyset på tom tank å lyse.. Men jeg har ca 30L igjen på tanken.. :s Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Sjekk bensin pumpa di. Er ikke noe nytt at dem går på disse gamle M20 motorene, ble byttet 2 ganger på en E30 320 jeg hadde for par år siden. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Ah.. Er pumpe å måleren i samme sak? Altså, når pumpa byttes, byttes tankmåleren også? Ligger det bare ei pumpe i tanken? Ingen under bilen? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Er over på e30 facelift iaf, må ut med baksete på e30, må nok det på e34 og sikkert. Husker ikke om de var i samme. Gå på gs bildeler bmw - reservedeler bmw - bmw-deler molde så finner du nok tegninger;) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Ah.. Så litt på den siden..Så ut som om det kun var ei pumpe nedi tanken.. Fant ihvertfall ikke noen andre pumper.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.