Gå til innhold

felger til audi a4 avant 03 mod

Ranger emnet


lagrinn

Anbefalte innlegg

jeg skal ha meg nye sommerfelger til bilen min og valget har blitt riviera s-black ifra e18-motorsenteret.

jeg tenkte på 225/40-18 framme også 245/40-18 bak

 

har noen spørsmål angående dette, bilen dem skal på er en 2003 audi 1,9tdi avant.

 

Hva er boltsirkelen på den?

hvilken innpress burde jeg ha på felgene?

 

her er en link til felgene

http://bart.idium.no/jensni.tmp/filestore/Vertini-Riviera-S.jpg?size=1400x15000&force=false

 

takker får svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltsirkel er 5*112, ja.

 

Husk at hvis du har quattro, så bør du ha lik rulleomkrets på hjulene framme og bak.

 

Jeg ville gått for et lavere innpress enn 40. Kanskje 35 eller 38. Men husk at du ikke "har lov" å endre innpress mer enn 15 mm tilsammen, altså 7,5 mm på hver side i forhold til vognkort.

 

På din bil er vel original innpress 42 mm(?), så du kan gå til 35 uten at du trenger å få godkjent bilen hos biltilsynet.

 

Det er ikke dermed sagt at det er lurt å velge 35 mm. Du må også tenke at det sannsynligvis vil føre til mer slitasje på understell/oppheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er boltsirkelen på den?

hvilken innpress burde jeg ha på felgene?

 

her er en link til felgene

http://bart.idium.no/jensni.tmp/filestore/Vertini-Riviera-S.jpg?size=1400x15000&force=false

 

takker får svar

 

Boltsirkelen er som det blir nevnt 5-112

 

Når det gjelder innpress (ET) kan du trygt bruke ET 35 hvis du har bestemt deg for 18". Da er bredden mest sannsynlig 8" eller 8,5" noe som ikke kommer til å subbe i hjulbuene.

Jeg ville holdt meg til samme dekkdimensjon (225/40x18) både forran og bak.

 

BTW. Fine felger forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker får gode svar, er det noen formeninger om jeg skulle hatt større felger kanskje, eller er 18" greit på en audi.

 

det er ikke quattro på bilen så rulleomkretsen er ikke noe problem.

 

Hvor breie dekk kan man egentlig ha på disse bilene uten at det subber, har planer om og senke ca 30-40mm til sommeren også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fare å gå for 19" på denne bilen. En ganske vanlig kombinasjon her er 8-8,5x19 med innpress ca 35-40. Dekk blir 225 eller 235/35x19. Du kan sikkert ha breiere dekk også uten at jeg med sikkerhet vet hvor breie dekk som går på bilen.

 

Jeg har tidligere kjørt med 265/30x19 på A4 uten at det subbet. De dekkene var av merket Falken som jo er kjent for å være en god del smalere enn de aller flaste andre merker.

Hvis du som du sier ikke skal senke "mer enn" 30-40 mm er dette en helt safe kombinasjon.

 

Prismessig skiller det heller ikke mye å gå fra 18" til 19" i alle fall ikke på disse dekk/felgpakkene som mange forhandlere kjører tilbud på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fare å gå for 19" på denne bilen. En ganske vanlig kombinasjon her er 8-8,5x19 med innpress ca 35-40. Dekk blir 225 eller 235/35x19. Du kan sikkert ha breiere dekk også uten at jeg med sikkerhet vet hvor breie dekk som går på bilen.

 

Jeg har tidligere kjørt med 265/30x19 på A4 uten at det subbet. De dekkene var av merket Falken som jo er kjent for å være en god del smalere enn de aller flaste andre merker.

Hvis du som du sier ikke skal senke "mer enn" 30-40 mm er dette en helt saft kombinasjon.

 

Prismessig skiller det heller ikke mye å gå fra 18" til 19" i alle fall ikke på disse dekk/felgpakkene som mange forhandlere kjører tilbud på.

 

ok, da skal jeg jaggu høre om pris på noen breie gode dekk i 19"

 

takker får bra svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår