lagrinn Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 jeg skal ha meg nye sommerfelger til bilen min og valget har blitt riviera s-black ifra e18-motorsenteret. jeg tenkte på 225/40-18 framme også 245/40-18 bak har noen spørsmål angående dette, bilen dem skal på er en 2003 audi 1,9tdi avant. Hva er boltsirkelen på den? hvilken innpress burde jeg ha på felgene? her er en link til felgene http://bart.idium.no/jensni.tmp/filestore/Vertini-Riviera-S.jpg?size=1400x15000&force=false takker får svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msandvold Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Boltsirkel 112 inpress ca 40 Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Boltsirkel er 5*112, ja. Husk at hvis du har quattro, så bør du ha lik rulleomkrets på hjulene framme og bak. Jeg ville gått for et lavere innpress enn 40. Kanskje 35 eller 38. Men husk at du ikke "har lov" å endre innpress mer enn 15 mm tilsammen, altså 7,5 mm på hver side i forhold til vognkort. På din bil er vel original innpress 42 mm(?), så du kan gå til 35 uten at du trenger å få godkjent bilen hos biltilsynet. Det er ikke dermed sagt at det er lurt å velge 35 mm. Du må også tenke at det sannsynligvis vil føre til mer slitasje på understell/oppheng. Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IN07TDI Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Hva er boltsirkelen på den?hvilken innpress burde jeg ha på felgene? her er en link til felgene http://bart.idium.no/jensni.tmp/filestore/Vertini-Riviera-S.jpg?size=1400x15000&force=false takker får svar Boltsirkelen er som det blir nevnt 5-112 Når det gjelder innpress (ET) kan du trygt bruke ET 35 hvis du har bestemt deg for 18". Da er bredden mest sannsynlig 8" eller 8,5" noe som ikke kommer til å subbe i hjulbuene. Jeg ville holdt meg til samme dekkdimensjon (225/40x18) både forran og bak. BTW. Fine felger forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 takker får gode svar, er det noen formeninger om jeg skulle hatt større felger kanskje, eller er 18" greit på en audi. det er ikke quattro på bilen så rulleomkretsen er ikke noe problem. Hvor breie dekk kan man egentlig ha på disse bilene uten at det subber, har planer om og senke ca 30-40mm til sommeren også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IN07TDI Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Det er ingen fare å gå for 19" på denne bilen. En ganske vanlig kombinasjon her er 8-8,5x19 med innpress ca 35-40. Dekk blir 225 eller 235/35x19. Du kan sikkert ha breiere dekk også uten at jeg med sikkerhet vet hvor breie dekk som går på bilen. Jeg har tidligere kjørt med 265/30x19 på A4 uten at det subbet. De dekkene var av merket Falken som jo er kjent for å være en god del smalere enn de aller flaste andre merker. Hvis du som du sier ikke skal senke "mer enn" 30-40 mm er dette en helt safe kombinasjon. Prismessig skiller det heller ikke mye å gå fra 18" til 19" i alle fall ikke på disse dekk/felgpakkene som mange forhandlere kjører tilbud på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Det er ingen fare å gå for 19" på denne bilen. En ganske vanlig kombinasjon her er 8-8,5x19 med innpress ca 35-40. Dekk blir 225 eller 235/35x19. Du kan sikkert ha breiere dekk også uten at jeg med sikkerhet vet hvor breie dekk som går på bilen. Jeg har tidligere kjørt med 265/30x19 på A4 uten at det subbet. De dekkene var av merket Falken som jo er kjent for å være en god del smalere enn de aller flaste andre merker. Hvis du som du sier ikke skal senke "mer enn" 30-40 mm er dette en helt saft kombinasjon. Prismessig skiller det heller ikke mye å gå fra 18" til 19" i alle fall ikke på disse dekk/felgpakkene som mange forhandlere kjører tilbud på. ok, da skal jeg jaggu høre om pris på noen breie gode dekk i 19" takker får bra svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg