Gå til innhold

Hva trengs for turbo på 240GLT 136HK?

Ranger emnet

Drunken_M

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jason940: Hvorfor trenger han nytt ledningsnett? Da jeg bygde om trengte jeg ikke det. Og tviler på at det har endret seg siden den gang. Nye bokser trenger han riktignok. Samt dyser. LMM kan brukes fra den motoren han har. Det kan nok gå fint med den kompen og, bare passe litt på trykket.

En 13C er det han trenger. Finnes 13T i det hele tatt? Hørt om 12T, 14T og 13G...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jason940: Det satt Garrett-turboer på FT fram til 95. En T25 sak.

Da FK kom i 95 hadde begge motorene 13c. Forskjellen på FK og FT fra 95 og ut er enkelt og greit wastegaten. Sjekk fakta før du skriver. (og allerede før du rekker å stille spørmålet: "hvordan kan det ha seg at kompisen min hadde T25 på en 98mod da?". Jo, enkelt, den er bytta!)

Og 13c er ikke kalt 13t.

Til topic:

Drunken_M: Kjøp deg FT/FK i sverige. Bruk toppen fra 136hk-motoren din(B230FX).B230FX har 531-topp, som er å regne som en trimtopp til b230.

Skal du bygge om B230FX til turbo, så er det litt jobb med tanke på oljetur og retur. De fleste turboer med T3 flens passer etter litt jobbing med manifold, ellers passer overnevnte T25 og 13c uten modifikasjoner.

Lykke til!

OK, Mente ikke å være kranglete

Har dog ofte hørt at 13c tuborn blir referet til som 13T. men det er klart ikke det den heter.;)

360 M/TURBO TIL SALGS

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKal være helt ærlig. Det er en 84 mod GLT. Ble fortalt det er en 136HK. Kan ikke garantere det, men helt lik en som kamerat har :P Den gikk rimlig bra også. Er hverfall ikke vanlig gasser motor så regner med det stemmer:)

KJempefint om noen kunne laget en liste om hva som må gjøres hva som må byttes og hva nytt jeg trenger :)

Tusen takk alle for hjelp :D

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg lært noe hvertfall:) Men en ting jeg lurer på. Holder en slik motor som er gått 300 000 noe serlig når man setter inn turbo? Bare kjørt av en eldre kar da:)

Hadde en gang i tiden en 740 a/t som ble trimmet ved 285000km.

ca 230 hk ble i den. Ble kjørt hardt til 360000km før jeg solgte den.

Var nøye med vedlikeholdt da. Hyppige oljeskift, da den hadde kun oljekjølt turbo.

360 M/TURBO TIL SALGS

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) Oljeskift å sånt tror jeg nok blir ofte nok:)

Bare håper finner ut hvordan får montert turbo på den :) Fått 200-250Hk i den hadde vært gromt. Så heller bygd skikkelig motor mens denna sto i :)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider