Gå til innhold

Sindre`s Omega B 2.5 V6 stv. VRAK

Ranger emnet


Omegamann

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Fattern var å henta seg ny bil på lørdag, en nyere Omega.

Han har også da en Omega B som jeg har nå har kjøpt av han. Det har vert to tideligere eigere på den, inkludert pappa. En eldre mann som hadde den først.

 

Jeg kjenner jo bilen ut og inn, har vert med å skrudd på den når det trengtes.

Er mye nytt på den som dynamo, bremse skiver/tromler, hjullagrer, mekka el-vindu (vinduer fra en scorpio) og mye annet som jeg ikke kommer på i farten. Er ikke mye rust på den.

 

Det er en 1995 modell Opel Omega B stasjonsvogn som har rulla rett over 200 000km.

Motoren er en 2.5 liters V6 på 170HK og Automat kasse, kunne godt tenkt meg manuell kasse.

 

Det jeg tenkte å gjøre var å skaffe nye lykter (linse lys) ny grill uten emblem og litt diverse smått.

Kom gjerne med linker til Opel styling.

 

Kjerra fattern kjøpte:Klikk på meg!

 

MVH Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

På tide med en update da :)

 

Handla powerfilter på Biltema på Lørdag :P

DSC01242.jpg

 

Laga meg en overgang i rustfritt stål på jobben i dag, Ø76 elns.

DSC01243.jpg

 

2,5 V6

DSC01244.jpg

 

Bytting av hjul, fra vinter til sommer dekk på alu felg.

DSC01245.jpg

 

Ettersom den hadde stått i ro med håndbrekket på i 14 dager en gang pappa var på reisejobb så rusta bremseklossene fast i skiva, når en kjørte og bremsa så kom det en donkelyd hver gang skiva passerte det stedet klossen hadde rusta "fast". Så derfor så slipte jeg skiva. Funka fint.

DSC01246.jpg

 

DSC01248.jpg

 

Var ute og lærekjørte litt ^^,

DSC01251.jpg

 

Kan forresten se noen hjorter i bakgrunnen over takgrinda mi :P

DSC01252.jpg

 

Noen kommentarer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser hel og pen ut den, du merker vel litt forsjell på lyd med det filtret ? :) blir pen lyd med filter og orginal eksos. Men man går jo lei det etterhvert også, hehe jeg hadde like vinterfelger som du har på sommern nå på gamle 98- 2.5cd omega sedan min . Den hadde også kjip automat. :( diffbrems på din eller?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår